NAJSVEŽIJE NA BLOGU

- Autor Goran Aničić dana 7. September 2010 16:14 - 16 komentara

Da, da… Zato Amerikanci emigriraju na Kubu u …

Comment posted on Michael Moore i gadan pogled na Kapitalizam by mileusna

Da, da… Zato Amerikanci emigriraju na Kubu u Severnu Koreju i Belorusiju :)

mileusna also commented

  • Tekst o siromašnim Amerikancima
  • Nije ideal, ali je jedini održivi model trenutno. Kao što znamo, socijalizam i komunizam su se retko gde pokazali uspešnim, ali su zato mnogo puta bili pogubni.

    Oni koji se zalažu da država pomaže pojedine privatne firme novcem svih poreskih obveznika nisu “sprovodioci” liberalnog kapitalizma. To mnogo više liči na Srbiju, a mi nismo u liberalnom kapitalizmu već u tranziciji… poslednjih 20 godina… Pravo pitanje je kako je Amerika sebi dozvolila da se vrati korak unazad.

  • Ja ti uporno ponavljam da se ne slažem sa nazivom filma i negativnom konotacijom koja se svaljuje na kapitalizam kao uzročnik problema.

    Nikakav problem nije da oni dele bonuse i kada su u gubitku, to je njihova stvar i njihove pare. Problem je što nisu njihove pare već im je država upumpala kapital, a ponavljam, to onda nije kapitalizam već neki hibrid socijalizma i kapitalizma.

    Da nije te “socijalne” crte, te firme bi propale, ne bi bilo ni bonusa ni firmi, end of story, na tržištu bi ojačali neki novi, pametniji igrači koji nisu pravili glupa ulaganja. Kao što bi propali i JAT, Zastava i ostali da država u njih stalno ne upumpava nove količine novca. I to je onda pogodno tle za korupciju, nerad i sve ostale boljke socijalizma.

  • Eh, nemaju ni Kubanci gde pa plivaju do Floride, to se zove muka te naterala.

    Takođe ne znam šta ti je sporno u tome da privatna firma određuje bonuse za svoje zaposlene, njihova stvar. Drugo je kad u JAT-u partijski činovnici imaju plate po 10k EUR jer je do državno preduzeće. Privatna firma je nešto drugo…

  • Pa to ti kažem, lepo je što je film o tome, ali kakve to veze ima sa kapitalizmom? Mogao je film da nazove korupcija u SAD. Takvih pojava ima i u socijalizmu, komunizmu, feudalizmu… kakve veze nečovečnost i bezosećajnost imaju baš samo sa kapitalizmom?

Recent comments by mileusna

  • Aerodrom Željava – najtajniji objekat JNA
    Što ovo ne otkopaju, deluje mi kao strava turistička destinacija. :)
  • Ugovaranje
    Svi tipski ugovori su na bazi “take it or leave it”. Da li je neko uspeo kod mobilnog operatera da izdejstvuje promenu neke tačke ugovora koja mu ne odgovara? Pogotovu kad ima samo tri operatera sa veoma sličnim klauzulama pa i nema nekog prevelikog izbora. Tako da donekle razumem to nečitanje ugovora, i ja to često radim.

    No ipak nije mi jasno kako neko može da uzme kredit iz banke a da nije jasno upoznat sa svmi tačkama ugovora i prema kojim parametrima se menja iznos kamate, pa posle bude kuku lele što je rata skočila, pa uzmi čitaj ugovor kad je već kasno, to ne razumem… I onda je obično banka kriva.

    Deo krivice doduše donekle i leži u službenicima koji rade po svim tim firmama jer se potpisivanje ugovora predstavlja kao formalnost. Niko vam neće reći “pročitajte ovo i ako ste saglasni potpišite” nego će u većini slučajeva biti ovako kako si naveo “potpišite tu i tu i gotovo” :)

  • Audi: Friendly Competition
    Još samo kad im spoljni dizajn ne bi bio tako dosadan i jednoličan već godinama… :)
  • Mobile web posetioci
    Na http://m.naslovi.net 700 poseta dnevno je za sada plafon, doduše sa tim se krenulo tek od nedavno. S tim što na Naslovima vodi Symbian sa 38% na iPhone sa 27%, Samsung, Blackberry, Nokia… Androidi tek na 9. mestu
  • Novi zakon izgleda ne deluje na sve
    A po ovome što piše Dnevnik, maksimalna kazna za ovo je 8 godina?!

powered by SEO Super Comments

Podelite ovaj sadržaj sa drugima:
  • Technorati
  • Facebook
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • Google Bookmarks
  • TwitThis
  • Digg
  • LinkedIn
  • MySpace
  • Live
  • email
  • Print

Tekstovi slične tematike na blogu

  • Nema sadržaja koji su relevantni za ovaj zapis
16 komentara
Odgovore na ovaj blog zapis možete pratiti preko RSS 2.0 ovog RSS izvora. Both comments and pings are currently closed.


mileusna
10. November 2009 20:06

Uh, uh… Ima ovde brkanja baba i žaba. Retko kad je neka liberalizacija uvela “haos” kako si ti ovo predstavio, ali socijalisti i ostali to žele tako da predstave da bi sve otišlo u drugu krajnost “regulaciju” kada su političari oni koji se pitaju. Takođe, kriza je prevashodno nastala zbog regulacije a ne liberalizacije, jer je država stimulisala davanje subprime credits, odnosno stimulisala je banke da daju kredite onima koji generalno nisu ispunjavali uslove za kredite.

Takođe, u pravom liberalnom kapitalizmu država ne pomaže propalim firmama, znamo svi u kom društvenom uređenju se firme pomažu iz državnih fondova, tako da naslov filma nema veze sa sadržinom.

Ne sumnjam ja da je Majkl Mur sve to lepo upakovao, ali sve zvuči pompezno i prepotentno. Kakvo rešenje nudi, socijalizam sa Obamom na čelu? Voleo bih da Majkl Mur napravi i film “Socijalizam, a love story” pa da vidimo ko je bolje prošao.


Goran Aničić
10. November 2009 20:29

Mileusna nisi najbolje razumeo moju interpretaciju, pogledaj film biće ti jasnije. “Regulacija” koju pominješ nastala je iz državnih okvira, ali tu je upravo caka, nju su generisali čelni ljudi finansijskih giganata (AIG, Meri linč, Liman braders…) infiltrirani i plaćeni da donose takvu regulativu.

Nakon kraha, ponovo isti ti ljudi su potpomogli da se donese paket mera kojim su popunili svoje rupe.

Nasuprot tvojoj pretpostavci, film nije ideološki obojen i nema paralela sa drugim sistemima, već prikazuje posledice njegovog delovanja.


mileusna
10. November 2009 22:59

Ok, kapiram, ali taj sistem koji opisuje nije kapitalizam, sigurno ne liberalni kapitalizam.


Goran Aničić
10. November 2009 23:04

Ne znam na šta misliš, kapitalizam ima samo jedan cilj – profit, to je i prikazano, ne govori se ovde o slobodi tržišta, već o dehumanizaciji društva i socijalnih odnosa, amoralnosti, bezosećajnosti, nečovečnosti i bogaćenju do besmisla…


mileusna
10. November 2009 23:16

Pa to ti kažem, lepo je što je film o tome, ali kakve to veze ima sa kapitalizmom? Mogao je film da nazove korupcija u SAD. Takvih pojava ima i u socijalizmu, komunizmu, feudalizmu… kakve veze nečovečnost i bezosećajnost imaju baš samo sa kapitalizmom?


Goran Aničić
10. November 2009 23:22

Pogledaj film ;) pa najviše pomenutog ima u kapitalizmu


mileusna
10. November 2009 23:25

Da, da… Zato Amerikanci emigriraju na Kubu u Severnu Koreju i Belorusiju :)


Goran Aničić
10. November 2009 23:26

Finansijska elita sigurno ne, ali ovih 95% bi, samo nema gde ;)


Goran Aničić
11. November 2009 10:18

Jučerašnja vest:

Američke investicione banke “Goldman Saks”, “Morgan Stenli” i “JP Morgan Čejs”, koje su uspele da prežive najgoru finansijsku krizu još od Velike depresije tridesetih godina prošlog veka, ove godine će ponovo isplatiti rekordne bonuse svojim zaposlenima, prognoziraju analitičari.


mileusna
11. November 2009 14:10

Eh, nemaju ni Kubanci gde pa plivaju do Floride, to se zove muka te naterala.

Takođe ne znam šta ti je sporno u tome da privatna firma određuje bonuse za svoje zaposlene, njihova stvar. Drugo je kad u JAT-u partijski činovnici imaju plate po 10k EUR jer je do državno preduzeće. Privatna firma je nešto drugo…


Goran Aničić
11. November 2009 14:13

Moraš znati neke stvari, pa će ti “bonusi” biti jasniji. Te “privatne firme” su samo pre par meseci napravile rupu od 700 MILIJARDI DOLARA, a sad dele bonuse za “uspešnost” ;)


mileusna
11. November 2009 14:21

Ja ti uporno ponavljam da se ne slažem sa nazivom filma i negativnom konotacijom koja se svaljuje na kapitalizam kao uzročnik problema.

Nikakav problem nije da oni dele bonuse i kada su u gubitku, to je njihova stvar i njihove pare. Problem je što nisu njihove pare već im je država upumpala kapital, a ponavljam, to onda nije kapitalizam već neki hibrid socijalizma i kapitalizma.

Da nije te “socijalne” crte, te firme bi propale, ne bi bilo ni bonusa ni firmi, end of story, na tržištu bi ojačali neki novi, pametniji igrači koji nisu pravili glupa ulaganja. Kao što bi propali i JAT, Zastava i ostali da država u njih stalno ne upumpava nove količine novca. I to je onda pogodno tle za korupciju, nerad i sve ostale boljke socijalizma.


Goran Aničić
11. November 2009 14:25

Dobro, možda je po tebi kapitalizam ljudski ideal, ali njegovi sprovodici kao što vidiš nisu. SAD, državu kontroliše finansijska vrhuška – naravno da bi probali, nema toliko propagiranog slobodnog tržišta, već je problem u mitu i korupciji.


mileusna
11. November 2009 14:41

Nije ideal, ali je jedini održivi model trenutno. Kao što znamo, socijalizam i komunizam su se retko gde pokazali uspešnim, ali su zato mnogo puta bili pogubni.

Oni koji se zalažu da država pomaže pojedine privatne firme novcem svih poreskih obveznika nisu “sprovodioci” liberalnog kapitalizma. To mnogo više liči na Srbiju, a mi nismo u liberalnom kapitalizmu već u tranziciji… poslednjih 20 godina… Pravo pitanje je kako je Amerika sebi dozvolila da se vrati korak unazad.


Goran Aničić
11. November 2009 14:43

;) kako su dozvolili? to je suština – niej problem u društvenom sistemu, već u LJUDIMA, ma koji bio od njih


mileusna
18. November 2009 10:30

Twitter Timeline

Prijavite se na Mikro blog RSS izvor

Zbir najsvežijih sadržaja


1 hour ago

1 hour ago

Video

MP3 FM transmiteri za automobil

Iz novosadskog Positive-a stigla su mi na test dva simpatična uređaja namenjena muzičkom ugođaju u automobilima. Ukoliko posedujete neki bilo kakav audio-uređaj u vozilu sa ovim FM transmiterima moguće omiljenu muziku u MP3 formatu “prebaciti” u auto i emitovati. Stvar je veoma prosta, dovoljno je u vozilu imati bilo kakav radio aparat koji može da [...]

Više iz rubrike Internet


Više iz rubrike IT


Više iz rubrike Relax