Novi Fiat Tipo

Novi Fiat Tipo

Imao sam priliku da se prošle nedelje “družim” sa novim Fiatovim takmacom u klasi “narodnih automobila” – novim Fiat Tipo modelom, koji osim podbrendovskog naziva Tipo nema ništa slično sa onim starim, ali deli neke njegove osobine. Prvi utisak je da je novi Tipo izuzetno velik, što i nije čudo s obirom na dimenzije – 454 centimetara dužine, 179 širine i 149 visine te 264 centimetara međuosovinskogosovinskog razmaka. Ovako veliki gabariti obećavaju i velik prostor u kabini. Takođe, pleni dinamičnim privlačnim dizajnom pravog kompaktnog sedana.

Novi Fiat Tipo

Tako je gepek ogroman, dubok, te naravno mračan jer se Fiat odlučio samo za jednu mali sijalicu internog osvetljenja – ipak posledica veoma niske početne cene od 12.500 evra. Prostor na zadnjoj klupi je impresivan i jedan od velikih aduta, što važi i za prednja sedišta – prilično udobna, dobro profilisana ali po mom ukusu prekratka u sedalnom delu.

Novi Fiat Tipo

Vozaču i putnicima na raspolaganju je veliki borj pregrada u kabinskom prostoru za par zatvorenih kompartmenta. Idelana vozačka pozicija se lako zauzima zahvaljujući sedištu i njegovom podešavanju, te podešavanju visine i dubine volana koja je izvan prosečno varijabilna. Kabinom dominira plastika, i to u dve kombinacije, viši deo je kvalitetna plastika i modeni mekani veštački materijali, dok su niži delovi prekriveni malo lošijom plastikom. Ipak, ukupni utisak je iznenađujuće dobar. Interfejs je jasan i pregledan, mali centralni displej u visini volana je informativan i dovoljno velik, ostatak instrumentacije je logično postavljen i na dohvat ruke.

Novi Fiat Tipo

Novi Fiat Tipo

Novi Fiat Tipo

Novi Fiat Tipo

Novi Fiat Tipo

Kupcima u Srbiji za sada su na raspolaganju dva motora 1.4 benzin 95 KS i 1.6 diesel MultiJet II 120 KS. Ja sam probao model sa benzinskim turbo agregatom koji je izuzetno živahan, te negde preko 2000 obrtaja dobija i sportskiji karakter. Još jedno iznenađenje je prilično tvrdo oslanjanje sa veoma prezisnim upravljačem, tako da novi Tipo po ovom podseća na kod nas omiljene “nemce”. U osnovi dolazi sa 16-inčnim alu-felnama, dok se za 1000 evra više dobijaju 17-ične felne zajedno za 5-inčnim infotainment ekranom i kamerom za hod unazad.

Novi Fiat Tipo

Sve u svemu veoma privlačan automobil, dobro “skockan”, izuzetno konkurentne cene. Po slobodnoj proceni “pregazio” je Škodu Rapid, ali i napao Škodu Oktaviju jer se samo za pedalj kraći od Oktavije.

Novi Fiat Tipo

Novi Fiat Tipo

Novi Fiat Tipo

Novi Fiat Tipo

Novi Fiat Tipo

Novi Fiat Tipo

You may also like...

1 Response

  1. Nikola says:

    Izgleda lepo, videćemo da li će imati zapaženijeg uspeha na tržištu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *