Hardware

33% ispitanika nije oprezno kada svoje uređaje daje drugima na korišćenje

Gotovo trećina ispitanika (33 odsto) ne preduzima dodatne mere zaštite svojih informacija kada deli svoje uređaje sa Internet konekcijom sa rođacima, kolegama ili prijateljima, pokazalo je istraživanje koje su uradile kompanije B2B International i Kaspersy Lab. Korisnici ne vide nikakav rizik u ovakvom ponašanju, iako ono značajno povećava šanse da će podaci na uređaju biti izgubljeni ili ukradeni. Zapravo, što više ljudi koristi uređaj, veća je verovatnoća da će neko od njih pogrešiti i nasesti na trik sajber kriminalaca.

Danas nisu samo vlasnici računara, telefona ili tableta jedini koji koriste ove uređaje da se povežu na Internet – svaki treći ispitanik je prijavio da deli svoje uređaje sa drugima. Malo manje od trećine ispitanika (29 odsto) deli uređaje sa drugim odraslim osobama u domaćinstvu, 4 odsto ih daje svojoj deci, dok čak 1 odsto dozvoljava kolegama i drugim poznanicima da koriste njihove uređaje. Primetićete da se ovo odnosi na uređaje koji su najčešće korišćeni za Internet konekciju, što znači da je moguće da sadrže vredne informacije, kao što su podaci za naloge i šifre.

Nepreduzimanje mera zaštite za uređaje koje dajemo drugima veoma je opasno – niko ne može da bude u potpunosti siguran da drugi dovoljno poznaju sajber pretnje: neiskusnom korisniku može da se desi da upadne u zamku prevaranata ili da preuzme zloćudni izvršni fajl. Istovremeno, 33 odsto svih ispitanika koji dele svoje kompjutere, telefone i tablete sa drugima ne preduzimaju nikakve mere bezbednosti, zato što „ne vide nikakav rizik”. Samo 38 odsto korisnika pravi rezervne kopije važnih podataka pre nego što daju uređaj nekom drugom, 33 odsto štiti podatke šifrom, a 20 odsto se trudi da na takvim uređajima ne ostavlja važne informacije.

„Deljenje računara ili pametnog telefona povećava rizik od zloćudne zaraze, gubitka podataka ili krađe naloga, tako da je važno biti oprezan: uvek imati rezervne kopije važnih fajlova; brisati informacije koje mogu da padnu u pogrešne ruke, posebno isključenjem opcije automatskog popunjavanja; pokušaj kontrole prava pristupa korisnika i – što je najvažnije – koristiti programe koji pružaju zaštitu od sajber pretnji”, naglašava Peter Aleshkin, marketing menadžer sektora za potrošače na tržištu zemalja u razvoju u kompaniji Kaspersky Lab.

Leave a Reply