Hardware

Kompanija Lenovo u drugom kvartalu prodala rekordnih 35,6 milliona smart telefona, PC računara i tableta

Kompanija Lenovo Group danas je objavila rezultate svog drugog fiskalnog kvartala koji je završen 30. septembra 2014.

Kvartalni prihod je bio 10,5 milijardi američkih dolara, što predstavlja povećanje od 7 odsto u odnosu na prethodnu godinu.

U drugom kvartalu, profit je rastao brže nego prethodne godine – godišnji prihod pre oporezivanja povećan je za 24 odsto – i profit je bio 329 miliona američkih dolara, dok su zarade porasle 19 odsto u odnosu na prošlu godinu i iznosile su 262 miliona američkih dolara u drugom kvartalu.

Kompanija Lenovo je realizacijom sopstvene strategije i proizvodnjom inovativnih proizvoda uspela da ostvari rekordno visoku isporuku i prodala je 35,6 miliona smart telefona, PC računara i tableta širom sveta.

lenovo laptop

Kompanija je imala dosledan i efikasan plan poslovanja, ulagala je u budućnost i samim tim je poboljšala tržišni udeo i profit. Poslednje dve godine, kompanija Lenovo gradi poslovanje u oblasti mobilnih i korporativnih uređaja i unapređuje poslovanje u oblasti eko-sistema i cloud-a. Pre tri godine, ove tri oblasti poslovanja činila su 4 odsto od ukupnog prihoda kompanije, dok danas ove tri oblasti poslovanja čine 15 odsto ukupnog prihoda. Poslovanje sa korporativnim proizvodima, koje je predstavilo novu liniju proizvoda ThinkServer u septembru, raste veoma brzo, broj prodatih uređaja je porasta 35 odsto u odnosu na prošlu godinu, dok je broj dnevih preuzimanja u okviru Lenovo App Store sada viši od 30 miliona, duplo više nego prethodne godine.

 

„Lenovo je imao još jedan uspešni kvartal i dostigao je odličan tržišni udeo i porast profita. Ne samo da smo ostvarili 20 odsto udela u okviru tržišta računara, već smo prvi put postali broj jedan na tržištu PC+ tablet. U maju smo rekli da nam je cilj da to ostvarimo za dve godine, ali smo u tome uspeli već u drugom kvartalu“, rekao je Yuanqing Yang, predsednik i direktor kompanije Lenovo. „Uspešno smo završili preuzimanje odeljenja Motorola Mobility i poslovanje kompanije IBM sa x86 serverima i sada smo na trećem mestu kad su u pitanju oba pomenuta, ali nismo zadovoljni. Ponovićemo uspeh koji smo postigli u oblasti PC računara tako što će naše poslovanje nadmašivati rast tržišta.”

 

Dalji opis poslovanja kompanije Lenovo obuhvata dostignuća u okviru smart telefona, tablet, PC računara. Kompanija Lenovo je prvi put postala broj jedan prodavac u okviru kombinovane prodaje PC računara i tableta, sa tržišnim udelom od 14,1 odsto, što je 1,2 odsto više u odnosu na prethodnu godinu, i predstavlja značajno dostignuće koje je realizovano šest kvartala pre očekivanog roka. Ovo je ostvareno tako što je isporučeno 3 miliona tableta, 30,6 odsto više u odnosu na prethodnu godinu, što podrazumeva prodaju van Kine i ostvareni su sjajni rezultati u okviru prodaje PC računara – kompanija Lenovo je šesti kvartal zaredom najveći prodavac računara* na svetu. Postignut je do sada najveći kvartalni tržišni udeo od 19,7 odsto, što je 2,1 procentni poen više u odnosu na prethodnu godinu. Kompanija Lenovo je povećala i isporuku smart telefona za  38 odsto u odnosu na prethodnu godinu, i zadržala je četvrtu poziciju na kraju ovog kvartala, ali je preuzimanjem odeljenja Motorola Mobility, osigurala treću poziciju.

Ukupan profit kompanije Lenovo u drugom kvartalu porastao je 15 odsto u odnosu na prethodnu godinu i iznosi 1,46 milijardi američkih dolara, dok je bruto marža bila 13,9 odsto. Operativni profit porastao je 29 odsto u odnosu na prethodnu godinu i u drugom kvartalu je iznosio 365 miliona američkih dolara. Osnovne zarade po akciji bile su 2,52 američka centa u drugom fiskalnom kvartalu ili 19,54 honkonška centa. Neto rezerve novca su 30. septembra bile 3,2 milijarde američkih dolara.

 

 

GEOGRAFSKI PREGLED

Kompanija Lenovo je u regionu Kine ostvarila prihod od 3,8 milijardi američkih dolara u drugom fiskalnom kvartalu, što je pad od 2 odsto u odnosu na prethodnu godinu, a ovaj prihod učestvuje sa 36 odsto u ukupnim prihodima kompanije širom sveta, dok je ukupna marža povećana za 0,5 procentnih poena u odnosu na prethodnu godinu i iznosi 5,8 odsto. Tokom drugog kvartala, kompanija Lenovo zadržala je vodeću poziciju u poslovanju sa PC računarima sa 37 odsto akcija, dok je operativna marža bila 7 odsto. Lenovo nastavlja da investira u tehnologiju 4G i proširuje se na tržištu sa ciljem poboljšanja konkurentnosti u segmentu smart telefona.

 

 

U azijsko-pacifičkom regionu, prihodi Lenova bili su 1,6 milijardi američkih dolara u drugom kvartalu, što je 15 odsto ukupnih prihoda kompanije na svetskom nivou, što je za 3 odsto više u odnosu na prethodnu godinu, sa rekordnom operativnom maržom od 4,4 odsto i povećanjem 2,7 procentnih poena u odnosu na prethodnu godinu i rekordno visokim udelom na PC tržištu sa 16 odsto, što je 1,5 procentnih poena više nego prošle godine. Značajan obim pošiljki pametnih telefona zabeležen je u regionu ASEAN (udruženje zemalja jugoistočne Azije).

 

Prihodi kompanije Lenovo u Evropi, Africi i na Bliskom Istoku nastavili su značajan rast u drugom fiskalnom kvartalu i zabeležili povećanje od 753 miliona američkih dolara, što predstavlja rast od 33 odsto, i dostigli su ukupan iznos od 3 milijarde američkih dolara. Ovaj uspeh je doprineo postavljanju rekorda u prihodima kompanije Lenova na svetskom nivou koji  je 29 odsto. Tokom ovog kvartala, kompanija Lenovo ostvarila je rekordan udeo u okviru tržišta PC računara od 19,3 odsto u EMEA regionu, što je rast od blizu 44 odsto. Lenovo je zauzelo prvu poziciju kada su u pitanju PC računari u 16 EMEA država, time jačajući svoju drugoplasiranu poziciju u okviru poslovanja sa PC računarima u EMEA regionu.

 

Prihodi u američkom regionu bili su 2,1 milijarda američkih dolara u drugom fiskalnom kvartalu, ekvivalentno prethodnoj godini, što iznosi 20 odsto ukupnih prihoda na svetskom nivou. Kompanija Lenovo je u američkom regionu zabeležila tržišni udeo na tržištu PC računara od 11,3 odsto. U ovom sektoru kompanija Lenovo zadržala je treću poziciju. U Severnoj Americi zabeleženi su visoki prihodi, rast broja pošiljki i rast profita, a kompanija Lenovo prelazi u akciju osvajanja izazovnog tržišta Brazila.

 

 

PREGLED PROIZVODA

Tokom drugog finansijskog kvartala, suma od 5,5 milijardi američkih dolara od prodaje Lenovo Laptop PC računara najviše je doprinela prihodu kompanije širom sveta, generišući 52 odsto od ukupnog prihoda Lenova. Širom industrije, isporuke laptop računara porasle su za 0,9 odsto u odnosu na prošlu godinu, što predstavlja značajni napredak u odnosu na pad od 12 odsto pre godinu dana. Kompanija je stekla 2,5 procentnih poena i dostigla udeo na tržištu od 21 odsto. U drugom fiskalnom kvartalu Lenovo je predstavio najnovije izdanje svog popularnog ThinkPad Helix-a, poslovni ultrabook 2 u 1 bez premca. Novi ThinkPad Helix je samo 1,3 kg težak, a debljina mu iznosi jedan centimentar, što je 15 odsto tanje od njegovog prethodnika.

 

 

Isporuka Lenovo desktop računara porasla je 6,4 odsto na svetskom nivou u drugom fiskalnom kvartalu u odnosu na prethodnu godinu, u poređenju sa umanjenjem od 2,3 odsto u celokupnoj industriji. Kao rezultat, Lenovo je stekao 1,5 procentnih poena u odnosu na prošlu godinu i ostvario 18 odsto udela na tržištu. Ukupan prihod od prodaje Lenovo desktop računara u drugom kvartalu porastao je za 11 odsto u odnosu na prošlu godinu i bio je 3 milijarde američkih dolara, odnosno 29 odsto ukupnog prihoda ove kompanije. U drugom fiskalnom kvartalu, kompanija Lenovo je predstavila novi, tanji i lakši stoni računar HORIZON debljine 1,5 cm i težine nešto više od 2,2 kg. Model HORIZON 2S lakši je za 4,5 kg u odnosu na orginalni HORIZON 2, na taj način je omogućeno lakše prenošenje iz sobe u sobu ili čak izvan kuće.
Ukupan prihod od prodaje mobilnih uređaja kompanije Lenovo**, obuhvatajući pametne telefone i tablete, opao je za 6 odsto u odnosu na prethodnu godinu tokom drugog finansijskog kvartala i bio je 1,4 milijarde američkih dolara, to jest 13 odsto ukupnog prihoda kompanije tokom kvartala. Zabeležen je rekordni broj isporuka pametnih telefona na globalnom nivou, rast od 38 odsto, zahvaljujući prodaji na više od 45 različitih tržišta. U Kini je tržište pametnih telefona i dalje snažno, dok je potražnja izvan Kine jos jača. Indija/jugoistočna Azija, Rusija/EMEA i Latinska Amerika bile su uspešne, sa odgovarajućim rastom jedinica od oko 120, 400 i 150 odsto.

 

Na sajmu potrošačke elektronike IFA u Berlinu 2014. kompanija Lenovo je predstavila svoje najnovije pametne telefone: novi VIBE X2 sa jedinstvenim troslojnim dizajnom, novi VIBE Z2 sa elegantnim dizajnom koji će diktirati trendove, poboljšanim performansama i funkcijama za profesionalni izgled fotografija. Takođe, na sajmu IFA, kompanija Lenovo je predstavila i novi tablet, TAB S8, prvi Android tablet od 8 inča iz Lenova kojeg pokreće Intelov procesor. TAB S8 je samo 295 g težak i 8 mm tanak, skoro kao i standardna grafitna olovka.

Leave a Reply