LG 360 VR
Hardware

LG 360 VR naočare – Pogledajte svet iz svakog ugla

Da je trenutno 2020. godina, da li biste ovaj članak čitali ili biste ga gledali? U vremenu kada munjevita popularnost vizuelnog sadržaja ozbiljno preti da pregazi pisanu reč, ovo je pitanje koje bi svi trebalo sebi da postavimo. Pre samo 5 godina, javnost je brujala o fenomenu eksplozije lako dostupnih informacija, a „guglanje“ je postalo praktično deo jutarnje rutine. Međutim, da li ste primetili kako je odjednom sve oko vas postalo – šarenoliko? To je zato što su komunikatori počeli da se oslanjaju na ljudsku biologiju koja kaže da je mozak više naklonjen vizuelnom sadržaju, koji obrađuje i pamti značajno brže od tekstualnog. Zato su, osluškujući korisničke potrebe, proizvođači tehnologije počeli da se utrkuju da omoguće kreiranje vrhunskog vizuelnog sadržaja.

 

Da li ste znali da je ceo ljudski rod od svog nastanka pa do 2011. godine kreirao oko 3,8 triliona fotografija,  dok je u svetu samo tokom 2015. godine načinjeno više od 1 trilion!

Prva kamera na mobilnom telefonu izazivala je uzdahe usled „neverovatne tehnologije“ izrade fotografija, doduše propraćene brojnim „kockicama“ u vidu megapiksela i tek ponekim obrisom likova, ali tada nismo marili za preciznost. Ove „kockice“ vremenom su se smanjivale, a slika postajala sve jasnija, pa su se proizvođači dosetili da kameru postave na prednji deo telefona, što je momentalno pokrenulo lavinu svima omiljenih, „spontanih“ portreta koji su ubrzo zaposeli brojne profile na društvenim mrežama. Zajedno sa napretkom tehnologije izrade telefona, Internet je postao ne samo dostupan u svakom kutku, već i munjevito brz, zahvaljujući 4G mreži koja je omogućila brzi prenos podataka i olakšala razmenu i učitavanje sadržaja.

 

Danas komuniciramo putem uređaja koji poseduju velike memorijske kapacitete, napredne kamere i izuzetno kvalitetne ekrane, što je stvorilo mogućnost, ali i potrebu za kreiranjem novih vizuelnih formi. Pogledajte svoj Fejsbuk profil. Da li ste primetili da se preko noći pretvorio u pokretni bioskop koji obiluje video sadržajem? Ili ste možda pročitali podatak da se svakog minuta na YouTube u proseku postavi oko 300 sati video materijala? Dakle, prestolonaslednik vizuelnog trona je nesumnjivo njegovo visočanstvo – video. Razlog za ovo leži upravo u podatku do kojeg je došao Forrester Research istraživački centar koji je objavio podatak da jedan minut video sadržaja govori više od 1,8 miliona reči! Gifovi, Instagram, Boomerang, Snapchat video snimci ili edukativni tutorijali i recenzije, video je definitivno osvojio Internet.

 

Međutim, kada se čini da smo dotakli vrhunac mogućeg, postavlja se pitanje šta je sledeće? Proizvođači ne gube vreme i rade na kreiranju uređaja koji će promeniti i formu video sadržaja, zato dobrodošli pravo u budućnost, jer virtuelna realnost više nije dostupna samo naučnim umovima, već stiže pravo u ruke vas, običnih korisnika.

 

Ovim trendom se vodila i kompanija LG kada je kreirala G5 smart telefon koji sa VR naočarima i 360 kamerom, pratećim uređajima iz svog Friends portfolia, omogućava i „običnim smrtnicima“ da kreiraju virtuelnu realnost. Ova kamera omogućava korisnicima da snimaju pod uglom od 360 stepeni i tako kreiraju VR sadržaj koji može automatski da se postavlja na Google Street View i YouTube360 kanale. LG 360 CAM je opremljena sa dve širokougone kamere od 13MP i uglom snimanja od 200 stepeni i nudi mogućnost snimanja video materijala u 2K rezoluciji, a tu je i 5.1 surround channel sistem sa tri mikrofona.

 

Ovako snimljeni video se može pregledati putem LG 360 VR naočara ili na drugim smart telefonima i uređajima koji mogu da podrže ovaj vid sadržaja. Podsećanja radi, video od 360 stepeni najpre je zaživeo na YouTube kanalu, te su nešto kasnije iz najpopularnije svetske društvene mreže Facebook odlučili da svojim korisnicima postepeno omoguće pregledanje ovakvog video sadržaja. Ovo dokazuje da je video od 360 stepeni sledeća velika stvar kada je Internet u pitanju, a kompanija LG Electronics nije sedela skrštenih ruku već je svojim korisnicima ponudala rešenje „zaokruženo“ u okviru svog Friends portfolia.

 

Dakle, svet tehnologije kreiran je tako da vam pruži najbolje i najkreativnije načine za stvaranje, a na vama je samo da probudite umetnika u sebi.

 

Leave a Reply