amd-vr
Hardware

LiquidVR nove tehnologije omogućavanje razvoja VS za AMD hardver

Danas, na Konferenciji Proizvođača Video Igara (Game Developer Conference) u San Francisku, AMD je najavio inicijativu za pružanje najboljeg mogućeg iskustva VS, za korisnike i proizvođače putem novih AMD tehnologija i partnerstava. Prvi rezultat ove AMD inicijative je LiquidVR™, skup inovativnih tehnologija fokusiran na omogućavanje razvoja izuzetnog sadržaja VS za AMD hardver, unapređeni komfor u aplikacijama VS putem iskorišćavanja visokih performansi, i „plug-and-play“ kompatibilnosti sa naočarima za VS.

Dolazeći LiquidVR SDK čini veliki broj tehnologija dostupnim, što pomaže u rešavanju problema sa sadržajem, komforom i kompatibilnošću, a njihovo rešavanje čini industriju jedan ogromni korak bližom stvarnoj prisutnosti u VS, u svim igrama, aplikacijama i iskustvima.

amd-vr

U virtuelnoj stvarnosti, koncept „prisutnosti“ se opisuje kao osećaj stvarne, fizičke, prisutnosti u simuliranom, nefizičkom svetu, na takav način koji korisniku pruža osećaj potpune uronjen u taj svet. Ključna prepreka za postizanje „prisutnosti“  je rešavanje problema kašnjenja od-pokreta-do-fotona, vremena koje protekne od momenta kada korisnik pomeri glavu do momenta kada on ili ona vide novu sliku koja oslikava novu poziciju. Smanjivanje kašnjenja od-pokreta-do-fotona je od kritične važnosti za postizanje i „prisutnosti“ i komfora, dva ključna elementa izuzetne VS.

Smanjenje kašnjenja uključuje celokupan proces obrade, od GPU-a, do aplikacije, i tehnologije displeja u naočarima za VS. AMD GPU softverski i hardverski podsistemi su značajan deo u jednačini unapređenja kašnjenja, i sa LiquidVR™ Tehnologijom, AMD pomaže u rešavanju problema, tako što proizvođačima i kreatorima sadržaja pruža glatko, tečnosti-nalik, kretanje i odzivnost, za kreiranje stvarnog prisustva u okruženjima VS pokretanih AMD hardverom.

„Postizanje prisutnosti u virtuelnom svetu i dalje predstavlja jedan od najvažnijih elemenata za ostvarivanje sjajne VS,“ kaže Brendan Iribe, CEO Oculus-a. „Veoma smo uzbuđeni što sarađujemo sa AMD-om na rešavanju njihovog dela u jednačini kašnjenja, uvođenju podrške za nove sposobnosti poput asinhronog vremena zakrivljenja i kasnog fiksiranja, i unapređenja u kompatibilnosti koja garantuju da će Oculus-ovi korisnici imati sjajno iskustvo na AMD hardveru.“

„Sadržaj, komfor, i kompatibilnost su osnova našeg fokusa za VS u AMD-u i sa današnjim predstavljanjem naše LiquidVR™ Tehnologije mi činimo velike korake u sve tri oblasti. Sa LiquidVR™ Tehnologijom mi sarađujemo sa celokupnim ekosistemom VS kako bi smo kreirali rešenja za neke od najtežih izazova u VS, i kreatorima VS pružimo ključeve za razvoj sadržaja VS kako bi bili u stanju da kreiraju izuzetna nova iskustva,“ kaže Raja Koduri, korporativni potpredsednik, Vizuelnog Računarstva, u AMD-u. „AMD će nastaviti blisku saradnju sa celokupnim ekosistemom VS, kako bi doneli nove LiquidVR tehnologije koje će pomoći da virtualni svet izgleda što sličnije stvarnom.”

 

Značajna svojstva 1.0 verzije LiquidVR SDK uključuju:

  • Async Shaders za glatko praćenje pokreta glave omogućavaju Hardversku-Akceleraciju Vremena Zakrivljenja, tehnologija koja koristi osvežene informacije položaja korisnikove glave nakon što je slika izrenderovana i onda zakrivljuje sliku kako bi odgovarala novoj poziciji pre nego što se slika pošalje u naočare za VS, efektivno smanjujući kašnjenje između momenta kada je korisnik okrenuo glavu i momenta kada se slika pojavila na ekranu.
  • Affinity Multi-GPU za skalabilni rendering, tehnologija koja omogućava da više GPU-ova zajedno radi kako bi se unapredio broj frejmova u aplikacijama VS, tako što se dozvoljava da se tačno odredi koji posao će se izvršavati na kom GPU-u. Svaki GPU renderuje prikaz za jedno oko, a potom se sklapa jedna stereo 3D slika. Sa ovom tehnologijom konfiguracije sa više GPU-ova postaju idealne za visoke performanse u renderingu VS jer pružaju visok broj frejmova i omogućavaju glatko iskustvo.
  • Najkasnije fiksiranje podataka za glatko praćenje pokreta glave, mehanizam za programiranje koji pomaže u prosleđivanju podataka praćenja pokreta glave od displeja naočara za VS do GPU-a na što brži način, praktično eliminišući bilo kakvo kašnjenje usled API-a.
  • Direktno-na-displej za intuitivno kačenje naočara za VS, radi pružanja besprekornog „plug-and-play“ doživljaja virtuelne stvarnosti pomoću AMD Radeon™ grafičke kartice povezane sa naočarima za VS, uz omogućavanje sposobnosti kao što je direktno pokretanje na displej ili korišćenje dodatnog Windows sposobnosti dodatnih displeja

 

AMD je danas registrovanim proizvođačima stavio na raspolaganje alfa verziju LiquidVR SDK 1.0.

Leave a Reply