Hardware

NVIDIA predstavila punu snagu Maxwell GPU arhitekture

GeForce GTX 980 i GTX 970 su novi standard kada su u pitanju najnapredniji GPU-ovi na svetu.

Veliki korak napred za gejming napravila je danas kompanija NVIDIA predstavivši prve vrhunske proizvode zasnovane na Maxwell arhitekturi — novi GeForce GTX 980 i 970 GPU-ovi pružaju nenadmašne performanse, potpuno nove grafičke mogućnosti i duplo veću energetsku efikasnost u odnosu na prethodnu generaciju.

 

Maxwell je deseta generacija GPU arhitekture, posle Kepler-a, koju proizvodi kompanija NVIDIA. Kao pokretač gejminga nove generacije, rešava neke od najkompleksnijih izazova u vizuelnom računarstvu koji se tiču osvetljenja i grafike.

Njegova nova Voxel Global Illumination (VXGI) tehnologija omogućava gejming GPU-ovima da po prvi put dostave dinamičko osvetljenje u realnom vremenu na globalnom nivou (real-time dynamic global illumination). Scene su znatno prirodnije kada svetlo u igri reaguje realistično, što rezultira daleko naprednijim doživljajem igre za gejmere.

 

Veliki broj novih tehnologija kao što su multi-frame sampled anti-aliasing (MFAA) tehnologija, dynamic super resolution (DSR), VR Direct i energetski veoma efikasan dizajn, omogućavaju GTX 980 i 970 GPU-ovima zasnovanim na Maxwell arhitekturi renderovanje frejmova sa najvišom tačnošću na najvećim brzinama  i sa nižom potrošnjom neko bilo koji GPU u njihovoj klasi.

 

“Na Maxwell arhitekturi se radilo godinama, inspirisana je našim gejmerima i dizajnirana od strane najvećih umova u 3D grafici,” izjavio je Jen-Hsun Huang, suosnivač i izvršni direktor kompanije NVIDIA. “Njegove izuzetne performanse, efikasnost i tehnologije podstaći će  developere da rade na svojim najboljim projektima i oduševiti gejmere širom sveta.”

 

VXGI – Voxel Global Illumination

Realistično osvetljenje predstavlja jedan od najvećih izazova sa kojima se suočava real-time grafika. Simulacija direktnog i indirektnog osvetljenja, kao što je refleksija za dinamične scene,  do danas je bio previše zahtevan zadatak za GPU-ove, ne uključujući one koji su na raspolaganju profesionalcima. Developeri igara su bili prinuđeni da koriste trikove sa osvetljenjem kako bi napravili kompromis u realističnim scenama.

 

Maxwell prevazilazi ova ograničenja, kombinujući performanse i programiranje koje zahteva model sa direktnim i indirektnim izvorima svetlosti. To se postiže raspoerđivanjem VXGI-a, nove NVIDIA tehnike koja precizno prikazuje indirektno osvetljenje, uključujući difuzno osvetljenje i spekularnu svetlost i refleksiju.

 

VXGI će biti dodat u NVIDIA GameWorks, najnapredniju biblioteku za gejming grafiku na svetu, pa developeri mogu da rade na predstojećim igrama u dinamičnom okruženju ispunjenom bogatim, prirodnim osvetljenjem i neverovatnom realističnošću. Integrisan je u popularne gejming endžine poput Unreal Engine 4 i biće dostupan developerima krajem godine.

 

“Bili smo u potrazi za dinamičnijim i realističnijim osvetljenjem u industriji igara, a VXGI je sledeći veliki korak na tom putovanju,” izjavo je Halldor Fannar, direktor tehnologija u kompniji CCP Games. “Sa dinamičkim indirektnim osvetljenjem u realnom vremenu, VXGI je generacijski skok unapred.”

 

MFAA – Multi-Frame Sampled Anti-Aliasing

NVIDIA inženjeri  su dodatno poboljšali performanse GTX 980 i 970 grafičkih kartica novom tehnikom nazvanom Multi-frame sampled anti-aliasing, koja upotpunjuje nove mogućnosti Maxwell GPU-ova.

 

MFAA tehnika varira anti-aliasing uzorke šablona istovremeno unutar individualnog frejma i između više frejmova. Zatim koristi novorazvijene sintetičke filtere kako bi proizvela najbolji  kvalitet slike i čini to brže od konvencionalnog anti-aliasinga. Za gejmere, MFAA daje kvalitet slike koji je približan onome od 4xMSAA, a po ceni od 2xMSAA— omogućavajući da igre rade brže uz održavanje visokog nivoa kvaliteta slike.


DSR – Dynamic Super Resolution

GeForce GTX 980 i GTX 970 GPU-ovi u stanju su da pruže preciznost u igri čak i prilikom igranja na standardnim 1080p displejima. Sa Maxwell Dynamic Super Resolution tehnologijom, igre mogu biti renderovane na 4K ili druge vrhunske rezolucije, a zatim budu smanjene na nativnu rezoluciju ekrana koristeći 13-tap Gaussian filter. Dobijena slika je mnogo boljeg kvaliteta od one koja je renderovana direktno na 1080p rezoluciju.

 

DSR je automatski dostupan putem GeForce Experience, NVIDIA aplikacije koja automatski optimizuje podešavanja u igri i pruža vrhunske performanse, za preuzimanje najnovijih  drajvera i  mogućnost strimovanja igre, kao i za snimanje najzanimljivijih akcija tokom igre.  Gejmeri mogu da uključe DSR i uživaju u gejmingu visoke preciznosti  uz pomoć samo jednog klika bez potrebe za nadogradnjom monitora.

 

VR Direct

Da bi prikazale impresivni potencijal virtuelne realnosti, igre zahtevaju visoke frejm rejtove i nisku latenciju. VR Direct tehnologija objedinjuje veliki broj novih karakteristika  koje povećavaju performanse, snižavaju latenciju i povećaju kompatibilnost sa VR uređajima. Ove karakteristike podrazumevaju:

 

  • VR SLI—omogućava povećane performanse na VR uređajima gde većem broju GPU-ova može biti dodeljeno specifično oko kako bi se stereo slika renderovala brže.
  • Asynchronous Warp— duplo smanjuje latenciju i brzo prilagođava sliku prateći pokrete glave gejmera, bez potrebe za ponovnim renderovanjem novih frejmova.
  • Auto Stereo—povećava kompatibilnost igara sa VR uređajima, kao što su Oculus Rift i omogućava korisnicima da igraju igre sa odabranim VR uređajima koje nisu specijalno dizajnirane za VR.

 

“Mi smo dizajnirali Unreal Engine 4 koristeći NVIDIA Kepler arhitekturu, ali su GTX 980 i 970 GPU-ovi bazirani na novoj Maxwell arhitekturi trenutno najmoćniji i najefikasniji GPU-ovi za stvaranje scena sa velikim brojem detalja na PC-u i VR uređajima,” izjavo je Tim Sweeney, osnivač i generalni direktor Epic Games-a. “Naši developeri  dostižu vrhunac u pogledu grafike sa Maxwell GPU-ovima.”

 


Cena i dostupnost

NVIDIA GeForce GTX 980 i GTX 970 GPU-ovi su odmah dostupni kod vodećih svetskih proizvođača grafičkih kartica, uključujući ASUS, EVGA, Gainward, Galaxy, Gigabyte, Inno3D, MSI, Palit, PNY, Point Of View i Zotac. Partnersko učešće se razlikuje zavisno od regiona. Očekivana početna cena je 64.999 din sa PDV-om za GTX 980 i 38.999 din sa PDV-om za GTX 970.

 

GeForce GTX 980 i 970 GPU-ovi biće prodavani i u potpuno konfigurisanim sistemima od strane vodećih svetskih i lokalnih sistem bildera i sistem integratora.

Leave a Reply