SamsungUHD-4K-1
Hardware

Samsung Techonomic Index 2015, istraživanje o navikama u korišćenju i kupovini elektronskih uređaja

Kompanija Samsung predstavila je Samsung Techonomic Index 2015, istraživanje sprovedeno u 18 država na 18.000 ispitanika, u kome su prikazane navike u korišćenju i kupovini elektronskih uređaja, kao i ponašanje i stavovi potrošača u odnosu na tehnologiju. Uprkos činjenici da ekonomske prilike u Evropi i dalje predstavljaju izazov, potrošači širom regiona i dalje pokazuju glad za novom tehnologijom.

samsung orbis

samsung orbis

Istraživanje pokazuje da ogromna većina domaćinstava u celoj Evropi (čak 98 odsto) ima najmanje jedan mobilni telefon, lični računar ili laptop, televizor i kućni aparat. Po kategoriji uređaja, širom Evrope 99 odsto domaćinstava ima najmanje jedan mobilni telefon; 96,1 odsto ima najmanje jedan lični računar/laptop; 97 odsto ima najmanje jedan televizor; 97,6 odsto ima najmanje jedan aparat za pripremu hrane (odnosno rernu, šporet, mikrotalasnu pećnicu); dok 98,4 odsto ima najmanje jedan aparat za čišćenje (odnosno mašinu za pranje veša, mašinu za pranje sudova i usisivač).

 

Domovi u 2015. godini poseduju 19 elektronskih uređaja, a potrošači ih koriste 8 časova dnevno. Prosečno domaćinstvo ima dva televizora, a sada i najmanje jedan tablet.

 

Kada je reč o kupovini uređaja, mobilni telefoni su najpopularniji tehnološki proizvod koji anketirani nameravaju da kupe u naredna tri meseca. Kupovinu mobilnog telefona planira 21 odsto Evropljana. Oko 32 odsto ispitanika navodi želju za proizvodom sa boljim performansama kao glavni razlog kupovine, dok 25 odsto onih koji planiraju da kupe novi mobilni telefon menjaju uređaj koji je pokvaren. Jedan od deset (11 odsto) anketiranih u Evropi namerava da kupi tablet.

 

„Uprkos ekonomskoj nesigurnosti širom Evrope, domaćinstva prepoznaju dobrobiti koje tehnologija može da unese u svakodnevni život i povećavaju broj uređaja koje poseduju. Postoje jasni obrasci upotrebe ovih uređaja, pri čemu se više vremena provodi u upotrebi povezanih uređaja kako bi se obogatio svakodnevni život, rekao je Stiven Tejlor, šef marketinga Samsung Evropa“. „Samsung je prošle godine prodao 665 miliona uređaja, od kojih mnogi imaju mogućnost povezivanja na internet. Mi smo posvećeni investiranju u IoT (Internet of Things) i do 2017. godine, 90 odsto naših uređaja biće kompatibilno sa IoT, a za pet godina taj broj će iznositi 100 odsto“.

 

Prema Samsung Techonomic Indexu postoje veliki kontrasti u navikama kupovine i upotrebe uređaja na ovom kontinentu. Verovatnoća da će potrošači kupiti nove tehnološke uređaje mnogo je veća na jugu u odnosu na sever Evrope.

 

Statistika pokazuje da 30 odsto anketiranih u Grčkoj, 31 odsto u Španiji i 41 odsto u Italiji planira da kupi mobilni telefon u naredna tri meseca – što je značajno iznad evropskog proseka od jednog od pet ljudi (21 procenat). S druge strane, Nordijske zemlje pokazuju najveću suzdržanost od trošenja novca. Samo 13 odsto Finaca, 14 odsto Danaca i 15 procenata Norvežana planira kupovinu novog mobilnog telefona u narednom tromesečju.

 

„Potrošači nastavljaju da investiraju u gadžete i tehnologiju u svim delovima svojih domova. Posebno sa dolaskom 4G mreža, predviđamo da će prodaja pametnih telefona sa mogućnošću povezivanja na 4G mreže porasti od 65 odsto ukupne prodaje mobilnih telefona ove godine, do 95 odsto do 2019. godine“, rekao je Martin Garner, SVP, Istraživački centar za Internet of Things, CCS Insight.

 

Istraživanje Samsung Techonomic Index 2015 sprovedeno u Evropi pokazuje da odrasle osobe, starije od 16 godina, troše značajan deo slobodnog vremena i novca na tehnologiju. Istraživanje je urađeno u partnerstvu sa istraživačkom agencijom Lightspeed GMI.

 

Leave a Reply