Inicijativa #selfieless

selfieless

Da li ste znali da se u svetu dnevno snimi preko 93 miliona selfija? Ne samo što usmeravamo objektiv kamere ka sebi samima, već sve više zaboravljamo na druge. Ipak postoje inicijative koje pokušavaju da to promene. Jednu takvu je nedavno pokrenula kompanija Canon donacijom Crvenom krstu, kao i pokretanjem inicijative #selfieless širom Evrope.

 

„Na evropskom nivou Canon je donirao 1 milion evra Crvenom krstu. Deo te donacije je dobio i Crveni krst Srbije, koji će ova sredstva usmeriti ka najugroženijem delu našeg stanovništva.“ – izjavila je Katarina Vučković, menadžer u kompaniji Canon Srbija – „Raduje nas i odziv velikog broja građana #selfieless inicijativi, koji dele svoja dobra dela putem društvenih mreža uz korišćenje #selfieless heštega.“

 

Letovanje za najmlađe

Kako se Crveni krst zalaže da svoje aktivnosti u što većoj meri usmeri na decu, tako je i namena ove donacije usmerena na Program oporavka socijalno najugroženije dece. Deca će narednog leta boraviti u Odmaralištu Crvenog krsta Srbije u Baošićima a za vreme njihovog boravka biće organizovana Letnja škola Crvenog krsta u okviru koje će se organizovati edukativne i zabavne radionice.

 

Ovom donacijom kompanija Canon je pomogla da jedna grupa od 20 dece iz najugroženijih sredina (najmlađi korisnici narodnih kuhinja, porodičnih paketa hrane i higijene, kao i đaka pešaka), bude upućena na oporavak koji treba da im da nadu u budućnost ali i da se pamti za ceo život. Canon će mališanima organizovati i zanimljive dodatne aktivnosti u vidu foto-radionica.

 

Inicijativa #selfieless

Paralelno s ovom donacijom, kompanija Canon je pokrenula inicijativu pod imenom #selfieless. Želja Canona je da objektive fotoaparata u ovo praznično vreme sklonimo od sebe i pogled usmerimo ka drugima. Da umesto selfija, fotografije koje se snime budu #selfieless. Upravo je i donacija Crvenom krstu početak te inicijative, kojom se žele inspirisati ljudi da urade nešto lepo za nekog drugog.

 

Inicijativa #selfieless se dešava na društvenim mrežama širom Evrope a u Srbiji preko Facebook-a i stranice Canon Srbija.

 

Sam mehanizam inicijative je veoma jednostavan.

  1. Učinite neko dobro delo koje može biti i najjednostavnije moguće, kao što je na primer ustupanje mesta u prevozu ili kupovina hrane za omiljenu kucu ili macu iz komšiluka. Primera ima bezbroj.
  2. Tu priču onda podelite sa prijateljima na Facebook-u, uz prateću fotografiju i hešteg #selfieless.
  3. Na kraju je potrebno da nominujete najmanje tri prijatelja kako bi se #selfieless inicijativa proširila i došla do svesti što većeg broja ljudi.

 

Do sada su se #selfieless inicijativi priključili brojni sugrađani, kao i poznate ličnosti, poput ekipe portala njuz.net, Ivane Radovanović sa portala Mogu Ja To Sama, Ivane Ćirković sa portala Organ vlasti, i internet preduzetnika Ivana Minića i Darka Vidića.