Personal magazin
  • Blog
  • Internet
  • Mobile
  • Hardware
  • Software
  • IT
  • Tehno – Nauka
  • Arhiva
IT VESTI
Kandida Hofer nagrađena za izuzetan doprinos fotografiji na...
Nikon predstavlja AF-S NIKKOR 180–400mm f/4E TC1.4 FL...
BEST Beograd – EBEC Challenge
Otpočeo projekat „Digitalni gradovi“
Šta IT-jevci traže od poslodavaca u Srbiji?
Novi LG monitori donose sliku vrhunskog kvaliteta, odlične...
Digitalizacija zdravstva u službi pacijenata, lekara i nauke
Gala premijera digitalno restaurisanog filma “Ko to tamo...
Za jedan NEO ugovor dva telefona
Pokrenuta studija o potencijalima digitalne transformacije na Zapadnom...

Personal magazin

  • Blog
  • Internet
  • Mobile
  • Hardware
  • Software
  • IT
  • Tehno – Nauka
  • Arhiva
Internet

Da li ste spremni za sajber upad? – Šta uraditi pre, za vreme i nakon sajber napada

Oct 21, 2015

Jednog dana, vaša organizacija će se svakako naći na meti sajber napada. Preduzimanje koraka za povećanje budžeta u sferi sajber bezbednosti predstavlja dobar početak za poboljšanje sveobuhvatne strategije bezbednosti. Međutim,…

cyber crime

Jednog dana, vaša organizacija će se svakako naći na meti sajber napada. Preduzimanje koraka za povećanje budžeta u sferi sajber bezbednosti predstavlja dobar početak za poboljšanje sveobuhvatne strategije bezbednosti. Međutim, ako se samo postavi tehnološko rešenje na problem i ostavi tako, to može da donese porazne rezultate. Dok bezbednosni incidenti mogu da budu neizbežni, posledice sajber upada to ne mora da budu. Upadi su često posledica nedostatka sajber spremnosti, ranog otkrivanja ili blagovremenog odgovora.

 

Dakle, kako preduzeti proaktivne mere protiv upada?

 

Predviđajući upad, nedavno objavljeni Symantec bilten, objašnjava kako organizacije treba da zauzmu holistički pristup ka pitanju sajber bezbednosti i odgovore na faze pre, za vreme i nakon upada.

cyber

Pre sajber napada

 

Potrebno je preduzeti sledeće korake pre napada:

 

  • Pripremajte se blagovremeno i često – Pripreme ne predstavljaju samo dokument. Kao što bilten zagovara, taj proces predstavlja živi program koji treba napraviti, testirati i usavršiti – a onda testirati i usavršiti iznova i iznova.
  • Izgradite efikasan tim – Neka prioritet bude stalan razvoj i rast tima koji će se bavi bezbednošću procenjujući svoje veštine, identifikujući nedostatake i vežbajući njihovo otklanjanje u realnim situacijama. Bezbednosni plan ne predstavlja ništa bez snažnog tima iza njega.
  • Integrišite globalne obaveštajne podatke o pretnjama – Protivnici stalno menjaju taktike. Organizacije treba da naprave program definisan na osnovu obaveštajnih podataka o pretnjama kojim će se neprekidno pratiti svetski trendovi protivnika i njihovih kampanja.

 

Za vreme sajber napada

 

Napadači danas koriste sofisticirane taktike za izbegavanje otkrivanja dok se infiltriraju u odbrambene sisteme – a mnogi od ovih napada prolaze neopaženo mesecima ili čak godinama. Znajući kako reagovati usred napada je od ključnog značaja.

 

  • Otkrij i reaguj brzo – Što se incident brže otkrije i odredi mu se prioritet kao kritičan, sredstva mogu brže biti raspodeljena da odgovore na pretnju.
  • Primenite obaveštajne podatke o pretnjama – Naoružani sa odgovarajućim nivoom obaveštajnih podataka o globalnim pretnjama, moguće je krenuti u ofanzivu i proaktivni lov na pokazatelje pretnji u vlastitom okruženju. Razmislite o partnerstvu sa kompanijom koja obezbeđuje sigurnosnu tehnologiju i obaveštajne podatke i može da pomogne u povećanju mogućnosti tehničkih i ljudskih resursa vašeg bezbednosnog tima.

 

 

Nakon sajber napada

 

  • Suzbijte i otklonite uzrok – Vaš tim mora da suzbije i otkloni uzrok što je brže moguće, tako da incident ne dovede do upada sa ozbiljnijim posledicama.
  • Brifing direktora nakon napada – Organizujte brifing za direktore kako bi razmotrili naučene lekcije i procenili stanje programa sajber bezbednosti.
  • Obuka i testiranje – Timovima za odgovor na incidente je potrebna stalna obuka, razvoj i testiranje kako bi bili spremni za incidente. Kada se incident dogodi, obučen i testiran tim za odgovor će biti spreman da preduzme hitnu akciju.

 

Sve u svemu, inkorporirajte naučene lekcije iz napada da usavršite bezbednosni program i pripremite timove za buduće incidente.

Da li ste spremni za sajber upad? – Šta uraditi pre, za vreme i nakon sajber napada was last modified: October 21st, 2015 by Redakcija
sajber napad
previous post
Canon predstavlja PowerShot G5 X i PowerShot G9 X
next post
SCALE11 na putu da postane vodeća evropska platforma za startape i disruptivne inovacije

Pročitajte i ovo!

O čuvarima internet identiteta na DIDS 2018

Novo Microsoft istraživanje online rizika i bezbednosti...

Biometrijska autentifikacija postaje standard od aprila 2019....


Leave a Comment Cancel Reply

Najnovije IT vesti!

  • Kandida Hofer nagrađena za izuzetan doprinos fotografiji na Sony World Photography Awards 2018

  • Microsoft pokreće novi program za podršku startapima širom sveta

  • Kaspersky Lab lider u kvalitetnoj sajber zaštiti

  • O čuvarima internet identiteta na DIDS 2018

  • Novo Samsung ISOCELL Dual softversko rešenje za dvostruke kamere

  • Epson predstavlja prvi 4K 3LCD laserski instalacioni projektor i kompaktni novi WUXGA model od 20.000 lumena

  • “Samsung Galaxy: Naša galaksija” – Proces izrade telefona iz ugla robota

  • Novo Microsoft istraživanje online rizika i bezbednosti na internetu

  • Wiko i Tinno udružuju snage kako bi zauzeli mesto glavnog proizvođača u industriji mobilne telefonije

  • Epson predstavlja novu seriju osnovnih laserskih projektora za sale za sastanke i predavanja

Iskoristite priliku!

Komentari

  • Mirko on Besplatna e-knjiga za Autodesk Revit Architecture 2014
  • Cedaomir Mihajlovic on Online servis za upite stanja duga poreskih obveznika
  • Аца on Čak 22 odsto korisnika pokriva veb kameru zbog privatnosti
  • Аца on Windows 10 Anniversary ažuriranje stiže 2. avgusta
  • Milica on Microsoft i Univerzitet u Beogradu potpisali Memorandum o razumevanju

Blogroll

  • Android Revija Blog o Android telefonima i aplikacijama
  • CRI – RS. domeni CRI je Internet provajder okrenut klijentima koji u prvi plan stavljaju kvalitet osnovnog servisa i pratećih usluga.
  • MOTOR blog
  • Svakodnevica blog

Najnovije s bloga!

Flickr: Fotografija u 2017.

Flickr: Fotografija u 2017.

Kalašnjikov na dva točka

Kalašnjikov na dva točka

Tetra Pak Index: Kako brendovi komuniciraju s potrošačima

Tetra Pak Index: Kako brendovi komuniciraju s potrošačima

  • Facebook
  • Twitter
  • Google +

Back To Top