Društvene mreže

Fejsbuk globalno dominantna društvena mreža

Iako su neki od analitičara predvideli kako će Facebook, kao najpopularnija društvena mreža na svetu, gubiti na popularnosti jer ga napuštaju tinejdžeri, to vreme po svemu sudeći još nije stiglo.

Ako je suditi prema podacima koje dva puta godišnje, na osnovu internet prometa koji prati i “meri” popularni web servis Alexa, objavljuje analitičar društvenih mreža Vincenzo Cosenza na svojoj web stranici, Facebook još uvek osvaja, iako mu je ostalo vrlo malo zemalja u kojima nije – vodeći. Dakle, na Vincenzo Blogu se svake godine dva puta objavljuje mapa najpopularnijih društvenih mreža na svetu. Možda će neko pomisliti kako ovi podaci nisu do kraja relevantni, ali autor bloga je jasno istakauo kako Google+, na primer, ne može uzeti u obzir jer je promet te društvene mreže integralni deo prometa Google domena, što ga stavlja u favoriziovani položaj u odnosu na konkurente, zato su korišćeni podaci s Alexe. Takođe, ako je nekom čudno što se na karti ne nalaze neke druge popularne globalne društvene mreže poput recimo Twitter-a, ovde se radi o jednostavnoj metodi koja prikazuje vodeće društvene mreže u pojedinoj zemlji.

A tu je Facebook apsolutno nedodirljiv, jer prema podacima prikupljenim iz 137 zemalja, društvena mreža Marka Zuckerberga je u julu ove godine bila vodeća u čak njih – 130! Facebook ima milijardu i 317 miliona aktivnih korisnika na mesečnom nivou, od toga 410 miliona na području Azije (povećanje od 42 milouna u odnosu na decembar 2013), 292 miliona u Evropi, 204 miliona u Sedinjenim Američkim Državama i Kanadi, odnosno 362 miliona u ostalim zemljama sveta. Zanimljivo je kako je Facebook, uprkos spomenutim predviđanjima o opadanju interesa, “osvojio” dve nove zemlje, Letoniju u kojoj je detronizirao Draguiem i Moldaviju, u kojoj je do sada vodeća bila društvena mreža Odnoklassniki. Šta god neko mislio o Facebook-u, njegova popularnost i dominacija na globalnoj karti se nastavlja, a to je u današnjem vremenu jedino što je relevantno i što donosi profit, koji je “sveto pismo” moderne ekonomije.

Bilo bi još zanimljivije kada bi se mogle obraditi sve svetske zemlje, ali to je iz objektivnih i subjektivnih razloga jednostavno nemoguće. Vrlo je verovatno da ni na takvoj karti konačni rezultati ne bi bili previše različiti. Ali zato je intrigantan podatak iz Irana, gde su “zapadne društvene mreže” zabranjene, a u kojem je domaća društvena mreža Facenama preuzela vodeće mesto od Clooba. Na području Rusije se za vodeću poziciju žestoko bore Odnoklassniki i V Kontakte, dok je u Kini vodeća društvena mreža QZone, čija je popularnost najveća i u Aziji sa 645 miliona aktivnih korisnika, no Siina Weibo je sve bliže s 503 miliona, ali ne aktivnih, već registrovanih korisnika. izvor: zimo

Leave a Reply