Internet

Facebook, Apple i Microsoft u napadu na Google

Nekada je Microsoft predstavljao zlu tehnološku imperiju protiv koje su se udružili Apple i Google. Danas su uloge zamenjene. Ovih dana glavni negativac je Google.

Poslednjih nekoliko godina ostvarena su brojna partnerstva između tri najveće tehnološke kompanije – Apple, Microsoft i Facebook – koja ukazuju na ovakav razvoj događaja. Microsoft je, primera radi, 2007. godine uložio 15 milijardi dolara u Facebook. Facebook, dodatno, generiše enormne količine prihoda od oglašavanja preko iOS aplikacije. Microsoft, primera radi, stoji iza Appleove Siri, a gomila podataka skupljenih preko upita upućenih Siri koriste Microsoft-u za unapređenje machine-learning procesa. Takođe, Microsoft je 2007. kupio oglašavačku platformu Atlas za 6,3 milijarde dolara, a zatim platformu 2013. prodao Facebook-u za zanemarljiv iznos. Apple i Microsoft su predvodili grupu kompanija koja je na kraju nadmašila Google-ovu ponudu u borbi za Nortel-ove mobilne patente. To je Google prisililo na 12 milijardi vrednu akviziciju Motorole.

Ovakvo udruživanje za Google dolazi u najgore vreme. Naime, kompanija se već neko vreme nalazi u takozvanom prelaznom periodu. To je dovelo do toga da CEO Larry Page, nezadovoljan tempom kojim kompanija napreduje, preda deo odgovornosti Sundaru Pichaiju. Nikesh Arore, zadužen za finansijsku stranu priče, napustio je Google i otišao u Softbank.

Šta muči Google?

Oglašavanje na pretraživačima najbolji je način zarade na webu. Međutim, ljudi sve manje koriste pretraživače na mobilnim uređajima – barem ne onoliko koliko su koristili na desktop računarima. Stoga Google-ovi prihodi od oglašavanja ne beleže isti rast kao pre.

Veliki deo problema jeste i činjenica da se deo pretrage za raznoraznim proizvodima preselio na Amazon. Google-u ne pomaže ni spor s Evropskom unijom, koja na Google gleda kao na parazitsku američku kompaniju i ima nameru da je razdvoji. Facebook je, pak, odlučio da se takmiči sa YouTube-om u borbi za video oglašavanje i postoji šansa da mu to pođe za rukom.

Problemi Google Glassa

Da stvar bude gora, čini se kako Google Glass-u ide poprilično loše. 2014. nije bila blagonaklona prema tom inovativnom gedžetu, a čini se kako se neće puno promeniti u 2015. godini. Naime, uređaj nije oduševio korisnike i nije ušao u širu upotrebu kao što se očekivalo.

Nekoliko je razloga. Prvi je činjenica da Google Glass sadrži svega stotinu aplikacija. Poređenja radi, iTunes App Store je prošlog juna imao 1,2 miliona aplikacija. Neke kompanije jednostavno smatraju kako kreiranje aplikacija za Glass nije vredno truda. Twitter je, primera radi, u oktobru odustao, a nije jedini. 9 od 16 programera aplikacija za Reuters je izjavilo kako su odustali od izrade aplikacija za Glass jer proizvod niko ne kupuje. Pritužbe stižu i na račun trajanja baterije.

Nije pomogla ni dizajnerska intervencija Dianne von Furstenberg, a kreator Glassa, Babak Parviz, napustio je Google da bi radio za Amazon. Situacija zaista ne uliva poverenje.

Leave a Reply