Internet

Internet kompanija Xsolla ruskog studenta sada vredna više miliona dolara

Aleksandar Agapitov iz grada Perm u Preduralju nikada nije voleo onlajn-igre, međutim, upravo u toj sferi je on napravio biznis sa prometom od više miliona dolara i postao milioner. On je smislio kako da pojednostavi plaćanje u kompjuterskim igrama.

Kompaniju Xsolla je Agapitov osnovao kao student prve godine matematičkog fakulteta u Permu 2005. godine. U internetu svaki dan ima tema, ka kojoj može da se zaradi, smatrao je Agapitov, te je odabrao temu menjanja elektronskih valuta. Tako je nastao domen 2 pay . ru . Njegovi korisnici su mogli da doznače novac, naprimer, sa WebMoney na «Яndeks.Denьgi», plateći Agapitovu malu proviziju. Međutim, bilo je potrebno da nađe svoju jedinstvenu nišu u biznisu.

Operacijama sa valutama u igrama se niko specijalno nije bavio. Ruski vlasnici onlajn-igara su davali naloge za operacije menjanja valute svojim saradnicima ili posrednicima. Oni su dobijali plaćanje od korisnika, doznačivši novac izdavačima igara, tek zatim je korisnik dobijao igarsku valutu. Treba automatizovati taj proces, dodavši 2 pay još jednu funkciju, – odlučio je Agapitov.

xsolla

Aleksandar je izmislio rešenje: rekviziti korisnika u konkretnoj igri su povezani sa brojem od 7 brojki. Pritisnuvši na terminalu dugme 2 pay i svoj broj, klijent je odmah stavio novac na svoj igarski račun. Novac je stigao poput reke, služba podrške je postala danonoćna. U julu 2009. godine Aleksandar je pošao na izložbu onlajn-igara u Nemačkoj, u Lajpcigu, te doneo dva ugovora s krupnim kompanijama-razrađivačima. Međutim, njega je najviše privlačila Silicijumskka dolina. Iste godine je on otišao na sličnu izložbu u SAD, u Kaliforniju. Mada je on jedva govorio engleski, njegovo predavanje o platnom onlajn-biznisu u Rusiji slušali su pažljivo. Upoznalo sam stvaraoce platnih sistema u igrama i dogovorio se da ih uključim u naš sistem, danas se takva uključivanja kod nas održavaju nekoliko puta nedeljno, ali je tada bila prava euforija, – seća se preduzimatelj. 2010. godine on je otvorio kancelariju u Los-Anđelesu. Da bi razvijao svoj brend u inostranstvu, Agapitov je zamenio njegov naziv za Xsolla . Bilo je već oko 70 varijanti plaćanja. Da ne bi klijent pri kupovini igarske valute razmatrao sve varijante, u kompaniji Agapitova su razradili i patentovali sistem, koji određuje, gde se nalazi korisnik, te mu predlaže optimalne načine plaćanja.
Što dalje, kompanija je otvarala više filijala – u zemljama ZND, u Istočnoj Evropi. 2013. godine je Xsolla otvorila filijale u Seulu i San-Paulu, Brazil. Kako kaže Agapitov, Koreja je dobavljač igara za čitav svet.

Prema rečima partnera Xsolla, upravo raznovrsnost varijanti plaćanja – ima ih više od 600, kao i jednostavnost i brzina rada su glavne prednosti ove kompanije. Danas Xsolla ima partnere u čitavom svetu, osim Afrike. Protekle godine se Xsolla dogovorila s kineskom Perfect Worl o servisiranju njenih igara u zemljama ZND. U aprilu je Agapitov potpisao ugovore sa dva proizvođača, svaki od kojih vredi više od 1 mlrd dolara. Saradnja s njima može da udvostruči današnje prihode Xsolla, smatra preduzimatelj.

Leave a Reply