Internet · Internet marketing

Da li je web-baner kao online vid oglašavanja prevaziđen?

The New York Times je prošle nedelje objavio tekst: “Pad banerskog oglašavanja” povodom dvadesete godišnjice ovog omraženog formata oglašavanja.

Tekst je napisao Farhad Manjoo, a banersko oglašavanje je nazvao jednom od “najvećih zabluda i najdestruktivnijih tehnologija u doba interneta”.

Ne treba raspravljati o estetskom stavu autora, koji je zabrinut zbog “nereda” koji stvaraju baneri na stranama.

Onaj ko objavljuje i uređuje web sajt odlučuje o jednostavnosti i generalnom izgledu strane i o tome gde će baner biti prikazan.

baneri

 

Niko se nije probudio jednog jutra i pomislio “kada su ovi oglasi preuzeli moju stranu.

” Pomoću kompleksnih analiza možemo znati kada je neka osoba prvi put videla oglas; kada su i da li su uopšte kasnije odlučili da potraže taj isti sadržaj i kada su, napokon, došli do te određene web stranice. Kada razgovarate sa ljudima oni će vam reći da ne vole banere, da ih ignorišu i da su potpuno beskorisni.

Međutim, analize pokazuju da je potpuno drugačija situacija. Baneri i te kako utiču na ljude. Baneri, kao i bilo koji drugi vid oglašavanja, mogu biti dobri ili loši. Baner je živ i koristan, dok god nam analize i podaci ne dokažu suprotno.

Leave a Reply