Internet · Internet marketing

Facebook pokrenuo Atlas, konkurenta Google servisu AdSense

Facebook je danas predstavio novu verziju oglasne platforme Atlas, koju je prošle godine preuzeo od Microsoft-a.

Osim što će platforma ponuditi veću efikasnost u praćenju oglasa preko raznih uređaja, ovim Facebook još jače konkuriše Google-u i njegovoj platformi AdSense.

U blog postu koji je objavio Erik Johnson, čelnik Atlasa, navedeno je kako je novi Atlas izgrađen ispočetka, a sve kako bi se uhvatio u koštac s današnjim marketinškim izazovima. Najveći od njih je doseg do korisnika i praćenje njihovog ponašanja na raznim uređajima, jer svi danas koristimo i desktop računare i tablete i mobilne uređaje, a Atlas planira tome da doskoči prateći “ljude, a ne kolačiće”. A tu je i drugi izazov – gradnja “mosta” između online impresija i offline kupovine.

atlas

Atlas i Facebook smatraju da su kolačići, koji se koriste za praćenje ponašanja korisnika zastarela tehnologija puna mana, posebno ako se koristi sama. Kolačići ne rade dobro na mobilnim uređajima, pomoću njih se teško targetiraju korisnici prema njihovoj demografiji (u čemu Facebook svakako ima prednost), a i ne može se tačno meriti put koji je vodio do kupovine preko uređaja. Zbog toga Atlas planira da koristiti marketing baziran na ljudima. A prvi koji će to isprobati su Omniconovi klijenti, među kojima su Pepsi i Intel. Takođe, Instagram će biti uključen u Atlasovu mrežu, pa će putem njega moći da se mere i proveravaju impresije Instagramovih oglasa.

Šta zapravo znači marketing baziran na ljudima? TechCrunch objašnjava kako će se uz pomoć ove tehnologije moći pratiti kako je korisnik primetio oglas na svom mobilnom uređaju, a potom ga je kupio putem svog desktop računara, što je do sada bilo teško povezati. Naravno, to je moguće uz pomoć korisnikovog Facebook profila, ali ne odaje se mnogo detalja o tome na koji će se način pratiti ponašanje kupaca. Imajte na umu da ovo nisu klasični Facebook-ovi oglasi, nego oglasi koji se zakupljuju preko Atlasa, a čija se efikasnost prati uz pomoć Facebook-ove i Atlas-ove tehnologije.

Naravno, verovatno će se postaviti i pitanje privatnosti i zaštite podataka, ali Facebook tvrdi kako identitet korisnika ostaje skriven pred oglašivačima, koji će znati “samo” neke osnovne podatke o nama.

Jasno je kako Facebook ovim napada Google-ov AdSense, ali Re/Code naglašava kako ovde nije reč samo o borbi oko prihoda. Ono što je važnije su podaci – ako Facebook može da uveri još više oglašivača da koriste njegovu platformu, s vremenom će biti još moćniji.

Izvor: Netokracija

One thought on “Facebook pokrenuo Atlas, konkurenta Google servisu AdSense

  1. steluk

    jos samo treba da nadju budale da veruju ovakvim nebuloznim pricama, jer svi znamo da je gugle vlasnik fejsbuka.

Leave a Reply