Internet · Internet marketing

Google: web oglasi sve se manje vide

Problem vidljivosti online oglasa već dugo je goruće pitanje, budući da se u pitanje dovodi isplativost ulaganja u takvu vrstu oglašavanja.

Jedna od slabosti online oglašavanja jeste i pitanje jesu li oglase videli – stvarni ljudi.

Google tvrdi kako se više od polovine oglasa prikazuje na ekranima manje od jedne sekunde. Kompanija je prošle nedelje objavila infografiku ‘Five Factors of Viewability‘, koja pokazuje da ‘mnoge oglase nikada ne vide stvarni korisnici’.

Tačne brojke zvuče ovako: 56,1 posto svih Google oglasa nikada neće biti viđeno. comScore je, pak, istražujući istu stvar, utvrdio kako je reč o 46 posto. Razlozi variraju, bilo da je reč o tome da su korisnici jednostavno zanemarili oglas ili da je ‘korisnik’ u stvari bot.

google oglasi nisu vidljivi

Google koristi definiciju koju je ustanovio Media Rating Council – oglas je viđen ako je 50 posto piksela u vidnom polju web stranice barem jednu sekundu.

‘Below-the-fold’ oglasi, koji se nalaze ispod prvog preseka stranice, manje su popularno mesto za oglašavanje, a oglasi pozicionirani na taj način imaju manju vidljivost. Naime, čak 60 posto takvih oglasa nije viđeno. Google, međutim, naglašava kako situacija nije znatno bolja niti među ‘ Above-the-fold’ oglasima – 32 posto oglasa nikada neće biti viđeno.

Izvor: Lider Press

Leave a Reply