Internet · Internet marketing

I dalje dvocifren rast na tržištu online oglašavanja

IAB Srbija objavio je podatke o proceni vrednosti domaćeg digitalnog tržišta u 2013. godini. Procenjene vrednosti predstavljaju neto iznose dobijene primenom popusta na važeće cene oglašavanja, pri čemu nisu uključene agencijske provizije.

Na osnovu ovogodišnje Adex studije, tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji je od 2012. do 2013. poraslo za 13,41%, što znači da je ukupna potrošnja na onlajn oglašavanje u 2013. procenjena na €16.2 miliona. Najveći udeo u ukupnoj vrednosti tržišta i dalje ima displej oglašavanje (50,68%), odnosno oglašavanje standardnim i naprednim baner formatima na domaćim veb i mobilnim sajtovima, koje oglašivači koriste za pozicioniranje svojih brendova i komunikaciju propagandnih poruka ciljnim kupcima.

internet-sxc

Najveći doprinos rastu tržišta dalo je oglašavanje na društvenim mrežama (26,83%), od kojih je najpopularniji Facebook, kao i oglašavanje na internet pretraživačima (26,6%), od kojih je na našem tržištu najdominantniji Google.

Rast srpskog digitalnog tržišta je i u 2013. godini bio iznad evropskog proseka koji je objavio IAB Europe (11,50%), ali je manji od prosečne stope rasta u centralno-istočnoj Evropi, koja iznosi celih 21,20%.

Leave a Reply