Internet marketing

Izvanredni rezultati mobilnog i internet oglašavanja

Zaključak godišnjeg izveštaja o troškovima oglašavanja u Švedskoj je da je u 2013. godini potrošeno $10.06 milijardi u ove svrhe, što je pad od 2,4% u poređenju sa 2012. godinom. 

Zanimljivo je da potrošnja na oglase za mobilne platforme beleži izvanredne rezultate dok budžeti za oglašavanje u štampanim medijima beleže pad. Potrošnja na oglase u dnevnim novinama pala je za 13,4%, a u časopisima za 14,5%. Samo se televizijsko oglašavanje i dalje drži na pozitivnoj nuli, beležeći dobitak od svega 0,1 %.

internet-avion

Pad oglašavanja u štampanim medijima značio je dobre vesti za digitalne medije. Naime, budžet za oglašavanje putem interneta porastao je za 7,9%, a budžet za mobilno oglašavanje prevazišao je sve druge platforme. Internet – sa procenjenom potrošnjom od $ 1.28 milijardi u 2013. već se etablirao kao najvredniji kanal oglašavanja. Poređena radi, na televizijske oglase potrošeno je $ 910.7 miliona.

Sajt eMarketer došao je do zaključka da je ukupna potrošnja na oglase u Švedskoj prošle godine iznosila $ 3,77 milijardi, što je pad od $ 3.80 milijarde u dosnosu na 2012. godinu.

Leave a Reply