Internet marketing

Koje industrije najviše troše na web oglašavanje?

Najveće učešće u onlajn reklamnim kampanjama imaju preduzeća koja se bave finansijskim uslugama, trgovinom i automobilskom industrijom.

Ovo je samo jedan od zaključaka iz nedavno objavljenog izveštaja u kome Gemius, najveća evropska kompanija za online istraživanja i konsalting, razmatra reklamnu aktivnost oglašivača u Centralnoj i Istočnoj Evropi.

U analizu su uključene Bugarska, Hrvatska, Češka, Mađarska, Litvanija, Letonija, Poljska, Rumunija, Srbija i Slovačka. Izveštaj sadrži podatke prikupljene od avgusta 2013. do januara 2014. godine 

gemius

Gemius je istraživao koje industrije “kontrolišu” najveći deo onlajn oglašavanja. Ispostavilo se da u Slovačkoj, Bugarskoj i Mađarskoj najveće učešće u internet oglašavanju imaju kompanije koje pružaju finansijske usluge (njihovi oglasi se prikazuju 16%, 15% i 13%).

U Litvaniji i Češkoj skoro 20% oglasa putem interneta se odnosi na trgovinu (19% i 17%), dok u Hrvatskoj i Rumuniji lidersku poziciju zauzima automobilska industrija (20% i 11%). Sa druge strane, u Srbiji telekomunikacije uživaju najveći deo onlajn tržišta (25%). U Letoniji to su kompanije koje nude proizvode za zabavu, a u Poljskoj preovlađuju prehrambene industrije (13%). 

Koje industrije zaostaju u učešću na tržištu? 

U Hrvatskoj, Bugarskoj i Rumuniji to su modne kuće (2%), u Mađarskoj i Poljskoj multimedijalna preduzeća (3% i 2%). U Češkoj i Letoniji se samo 2% onlajn kampanja tiču farmaceutskih proizvoda, dok u Litvaniji i Srbiji poslednje mesto zauzimaju preduzeća koja nude robu za domaćinstvo (1%). U Slovačkoj, onlajn tržišni sektor koji generiše najmanje oglasa bila je odeća (2%). izvor:B92

Leave a Reply