Internet · Internet marketing

Koliko bi morali da platimo za internet bez oglasa?

Jedna kompanija u VB je na osnovu vrednosti online oglašavanja i broja internet korisnika u toj zemlji zaključila da bi svaki korisnik koji želi internet bez oglasa trebao da plati oko 232 dolara.

Itan Zakerman, čovek koji je zaslužan za pop-up bannere nedavno se izvinio svima na ovakvom obliku oglašavanja jer oglasi koji konstantno iskaču na veb stranicama često izluđuju internet korisnike. Iako se online oglašavanje od tada promenilo, pop-up oglasi i dalje se koriste na nekim stranicama, a korisnici se protiv njih bore instaliranjem alata za blokiranje takvih oglasa.

Na Digital Trendsu objavili su rezultate jednog istraživanja u kom je izračunato koliko bi novca korisnici morali da plate ako bi želeli da surfuju internet stranicama na kojima se uopšte ne bi prikazivali oglasi. Cena interneta bez oglašavanja prema tom istraživanju tako iznosi 232 dolara, a taj se iznos odnosi na korisnike u Velikoj Britaniji. Do te cifre došli su tako što su podelili ukupnu vrednost internet oglašavanja u Velikoj Britaniji u 2013. godini (koje je iznosilo oko 10,6 milijardi dolara) s brojem korisnika interneta u toj zemlji (oko 45 miliona ljudi).

Ekipa sa stranice Ebuzzing na kojoj su prvo objavljene ove informacije angažovala je kompaniju Censuswide koja je sprovela anketu među 1,400 korisnika interneta u Velikoj Britaniji kako bi saznali ko je od njih spreman da plati 232 dolara godišnje za korišćenje interneta bez oglasa – pokazalo se da čak 98 posto ispitanih ne bi platilo tu cifru.

Većina njih smatra da je cena internet usluga ionako preskupa pa nema šanse da bi plaćali dodatne svote novca samo kako se na vebu ne bi prikazivali oglasi. Više od četvrtine ispitanih Britanaca u ovoj anketi reklo je kako ne bi imali ništa protiv oglasa ako bi oni bili smešni ili zabavni, 21 posto njih smatra da bi oglasi trebalo da budu kraći od jednog minuta, dok 16 posto njih smatra da bi oglasi trebalo da budu povezani sa stvarima koje rade u trenutku prikazivanja oglasa.

Jeremy Arditi iz Ebuzzinga kaže kako je ovo istraživanje pokazalo kako bi kompanije trebale da razviju nove formate oglašavanja koji će biti kreativniji, bolji plasirani i neće biti toliko agresivni, odnosno korisnici bi trebali da imaju veći izbor i kontrolu nad sadržajem koji im se prikazuje tokom surfovanja.

Leave a Reply