Društvene mreže · Internet · Internet marketing

Oglašavanje na Facebook-u i Twitter-u nije efektno

Novo Gallup-ovo istraživanje sugeriše da oglašavanje na društvenim mrežama nije ni upola uspešno koliko to divovi te industrije vole da prikažu.

Prema Gallup-ovim rezultatima koji su objavljeni u ponedjeljak, samo pet posto Amerikanaca smatra da društveni mediji imaju veliki uticaj na odabir artikala koje kupuju. Zapravo, 62 posto, odnosno 18 hiljada ispitanika koji su učestvovali u istraživanju, izjavilo je kako oglašavanje na društvenim mrežama nema nikakav uticaj na njihove konzumentske navike. 

Gallup sugeriše da na kupce u znatno većoj meri utiče ‘offline’ kontakt s reklamama i brendovima, nego online targetiranje. Prema istraživanju, Amerikanci na društvene mreže dolaze radi interakcije s prijateljima, a reklame u suštini ignorišu. 

facebook120406400

– Ti kanali oglašavanja ne motivišu kupce da isprobaju neki brend ili da preporuče drugima. – piše u izveštaju. 

Problem s Gallup-ovim istraživanjima jest da su bazirani na odgovorima kupaca ispitanika, a ne na stvarnim ponašanjima pa je tako moguće da reklame zapravo utiču na ponašanja kupaca bez da oni to uopšte primećuju. 

Uostalom, Facebook i Google su utrošili puno vremena i novca kako bi ustanovili ima li oglašavanje na tim platformama stvarnog efekta. Druga su istraživanja, poput onog Adobea koje je sprovedeno u oktobru prošle godine, pokazala kako je sve zajedno, zapravo, uspešno i efektivno. 

Gallup tvrdi da bi se kompanije trebale usmeriti na zadržavanje postojećih kupaca umesto na privlačenje novih. Isto tako, smatraju da bi se trebali pozabaviti kvalitetom sadržaja koji se oglašava. 

– Postoji potencijal društvenih mreža koji se ne svodi nužno na prodaju, već na stvaranje zajednica s kupcima. – sugeriše Gallup. Izvor: Lider Press 

Leave a Reply