Internet · Internet marketing

U Engleskoj više od 50% marketing budžeta ide na online

Velika Britanija će postati prva zemlja na svetu u kojoj će se više od 50 odsto celokupnog novca od marketinga trošiti na oglašavanje u digitalnim medijima i to zahvaljujući ogromnoj popularnosti gedžeta, društvenih mreža i online shoppingu.

Tačnije, više od 50 odsto od ukupno 15,7 milijardi funti koliko se troši na oglašavanja sada će se trošiti u online medijima.

Prema prognozama onih koji se bave istraživanjem tržišta i oglašavanja ukupna vrednost marketinškog kolača u toj zemlji će dostići 15,7 milijardi funti u 2015. godini, a za 12,7 odsto će porasti potrošnja na online oglašavanje. To znači da će se na online medije trošiti oko osam milijardi funti.

Međutim, ulaganje u online marketing će porasti i u nekim drugim zemljama poput skandinavskih. U Švedskoj će 47 potrošnje ići u ove svrhe, u Danskoj 43 odsto i Norveškoj 40 odsto. Primera radi, u Austriji će se 42 odsto od ukupnog iznosa za marketing trošiti na digitalno oglašavanje.

Takođe, display oglašavanje ubrzano rasta od 2013. godine i smatra se najbrže rastućim kanalom digitalnog oglašavanja te se i za njega u 2015. godini predviđa rast od 20 odsto, čime će dostići vrednost od 2,7 milijardi funti, a 39 odsto od toga će ići na mobilne uređaje.

2 thoughts on “U Engleskoj više od 50% marketing budžeta ide na online

  1. Dejan R. Popovic, dipl. inz.

    Na pocetku ovog teksta pise: “Velika Britanija će postati prva zemlja na svetu u kojoj će se više od 50 odsto celokupnog novca od marketinga trošiti na oglašavanje u digitalnim medijima i to zahvaljujući ogromnoj popularnosti gedžeta, društvenih mreža i online shoppingu.”

    Ako je ova konstatacija tacna, a izgleda da jeste, oda se slica situacija moze ocekivati i u Srbiji u bliskoj buducnosti, imajuci u vidu clanak “Vip mobile obećava 4G mrežu sledeće godine”.

    Medjutim, navedena ocekivanja i obecanja ne prate adekvatno posebna pravila u pogledu nacina oglasavanja iz Nacrta Zakona o oglašavanju koji je dat u prologu tekasta “Javna rasprava o Zakonu o oglašavanju” (http://www.personalmag.rs/it/euprava-it/javna-rasprava-o-zakonu-o-oglasavanju/).
    Naime, “internet oglašavanje” iz clana 35. sadrzi jedino odredbe:

    “Internet oglašavanje je oglašavanje na internet prezentaciji, društvenoj mreži, aplikaciji, odnosno putem drugog vida komunikacije putem interneta, kada iz sadržaja oglasne poruke nesumnjivo proizilazi da je usmerena na primaoce oglasne poruke iz Srbije, ako:

    1) oglasna poruka upućuje na adresu poslovnica gde se može nabaviti roba/usluga koja se oglašava (ako su u Srbiji);

    2) oglasna poruka koristi srpski jezik ili domaću valutu, ili

    3) oglasna poruka koristi strani jezik ili stranu valutu ali omogućava i srpskim državljanima nabavku robe ili usluge koja se oglašava).

    Internet oglašavanje se, po pravilu, vrši putem banera, kontekstualnih poruka i menija (npr. pop-up poruke, oglasni grafički korisnički interfejsi, i sl.), specijalizovanih onlajn magazina i sl.

    Na internet oglašavanje shodno se primenjuju pravila oglašavanja u skladu sa ovim zakonom.”

    Zasto formulacija odredbe o internet oglasavanju iz clana 35. stav 3. Nacrtaa Zakona o oglašavanju ne glasi slicna odredbi o oglašavanje u elektronskim medijima iz clan 27. stav 1. nacrta ovog zakona, npr: “Na internet oglašavanje shodno se primenjuju pravila oglašavanja u skladu sa ovim zakonom, kao i posebna pravila u skladu sa zakonom koji uređuje elektronske medije”?

    Zasto Zakonom o elektronskim medijima nisu uedjena i druga pitanja od značaja za oblast elektronskih medija (videti clan 1) kao sto je npr. sadržaj “elektronskog izdanja” – uređivački oblikovane internet stranice ili internet portala (clan 4. tacke 1. i 10), ukljucujuci i uredjivanje pitanja reklamiranja na Internetu?

  2. Dejan R. Popovic, dipl. inz.

    Na pocetku ovog teksta pise: “Velika Britanija će postati prva zemlja na svetu u kojoj će se više od 50 odsto celokupnog novca od marketinga trošiti na oglašavanje u digitalnim medijima i to zahvaljujući ogromnoj popularnosti gedžeta, društvenih mreža i online shoppingu.”

    Ako je ova konstatacija tacna, a izgleda da jeste, oda se slica situacija moze ocekivati i u Srbiji u bliskoj buducnosti, imajuci u vidu clanak “Vip mobile obećava 4G mrežu sledeće godine”.

    Medjutim, navedena ocekivanja i obecanja ne prate adekvatno posebna pravila u pogledu nacina oglasavanja na Internetu iz Nacrta Zakona o oglašavanju

Leave a Reply