Internet · Internet marketing

Web oglašavanje: Direct Media, Telenor i Gemius lansirali su naprednu Real Time Bidding kampanju

Kompanija Direct Media je sa kompanijama Gemius i DataXu, pokrenula naprednu Real Time Bidding (RTB) oglasnu kampanju za digitane servise Telenora, uvodeći ovaj najsavremeniji vid internet oglašavanja na velika vrata na srpsko tržište.
Kampanja „Telenor Play+“, koja je krenula krajem jula, lansirana je sa ciljem da internet posetioce bliže upozna sa pet popularnih Telenorovih digitalnih servisa – Capture, My Contacts, WhatsApp, Deezer Muzika i Sport Uživo.

– Uvođenjem RTB tehnologije, nakon uvođenja mogućnostu oglašavanja na Tviteru, “Augmented Reality” tehnologije i drugih pionirskih projekata, Direct Media je još jednom potvrdila poziciju lidera i inovatora medijskog tržišta Srbije. Naš prioritet je da uvek budemo prvi kada je primena tehnologije u pitanju, jer to znači da naši klijenti uvek imaju prednost u odnosu na svoju konkurenciju.

Revolucionarna RTB tehnologija, koja je prvobitno razvijena u SAD, i tek postepeno ulazi na tržišta zemalja Zapadne Evrope, omogućava automatski zakup internet oglasnog prostora u realnom vremenu, baziran na principu licitacije, u kome odluke donose napredni računarski sistemi. Programsko licitiranje za svaku pojedinačnu impresiju se odvija na više desetina virtuelnih berzi paralelno i omogućava veoma kompleksno i precizno targetiranje posetilaca. Time se troškovi oglašavanja smanjuju, maksimizuje se efekat oglašavanja ali i prihod internet izdavača, dok se vrednost oglasnog prostora određuje transparentno, na otvorenom tržištu, u deliću sekunde. – navodi Jovan Stojanović, direktor Dajrekt Medije.

Koristeći inteligentne računarske algoritme, sposobne da uče, procenjuju i predviđaju na osnovu ponašanja posetilaca na sajtovima i brojnih dodatnih informacija (tzv. “Big Data”), RTB sistem je u stanju da svaki baner isporuči posetiocu sa najvećim afinitetom za ponuđeni proizvod ili uslugu.
Sistem koji se koristi razvijen je od strane doskorašnjih inženjera NASA, zaduženih za slanje misije na Mars, i nije slučajno što su u njemu primenjena neka od rešenja do kojih se došlo tokom razvoja ove misije. Slično kao i u situaciji u kojoj je marsovski rover prepušten sam sebi, ovisan od sopstvenih opažanja, zaključaka i odluka koje na osnovu njih donosi, za RTB sistem je bitno da samostalno donosi odluke sa dve glavne osobine – brze i ispravne. Sistem reaguje u deliću sekunde, prateći paralelno milijarde prikaza banera koji se odvijaju na stotinama hiljada sajtova širom sveta, nudeći izdavačima novac samo za prikaze za koje zaključi da su najvredniji njegovom klijentu. U pitanju je internet tehnologija koja će postati sve uticajnija i čije vreme tek dolazi.

Svi u Telenoru posvećeni smo inovacijama i nastojimo da uvek koristimo najnovije tehnologije i mogućnosti koje nam one pružaju. Nadamo se da će ove inovacije inspirisati i druge kompanije da krenu tim putem i da ćemo zajedno podići nivo oglašavanja na internetu u Srbiji. Kako je u današnje vreme opravdanost investicija izuzetno važna, očekujemo da će se ovakvi sistemi u narednom periodu sve više koristiti, jer daju jako dobre rezultate, i to veoma brzo – navodi Vladimir Tošić, menadžer sektora za zakup medija u Telenoru.

Lansiranje Telenor Play+ kampanje je tek prvi korak u uvođenju programskog (RTB) zakupa na srpsku internet scenu. Telenor i drugi klijenti agencije Direct Media će u narednom periodu usmeriti značajan deo svojih oglasnih budžeta kroz ovaj izuzetno efikasan kanal, što će dodatno doprineti razvoju oglašavanja na internetu u Srbiji.

Leave a Reply