Internet

Internet šoping se ne završava uvek dobro po kupce

U sezoni praznika, ljudi češće izlaze i idu u kupovinu. Ovo se podjednako odnosi na onlajn kao i regularnu kupovinu u radnjama, te stoga Kaspersky Lab podseća svoje korisnike da uvek osiguraju svoje onlajn transakcije. Nažalost, internet šoping se ne završava uvek dobro po kupce. Nedavno istraživanje kompanije Kaspersky Lab-a i B2B International-a pokazalo je da skoro polovina ispitanika koji su izgubili svoj novac u lažnim onlajn transakcijama nije uspela da povrati čak ni deo celokupnog uloženog iznosa.

Iako mnogo finansijskih institucija pokazuje volju za nadoknadom novca koji je izgubljen kao posledica sajber kriminala, samo 59 odsto ispitanika je izjavilo da su im gubici u potpunosti nadomešteni. Četiri žrtve dobilo je samo parcijalnu kompenzaciju dok 27 odsto nije uopšte primilo nikakvu nadoknadu. Ovi gubici dostigli su značajne vrednosti: prosečna suma koju kradu sajberkriminalci bila je 313 američkih dolara, a 16 odsto korisnika prijavilo je gubitak veći od 1000 američkih dolara.

Situacija je otežana zbog činjenice da nisu svi korisnici u potpunosti svesni opasnosti od sajberkriminala: 16 odsto ispitanika veruje da je onlajn kriminal koji se odnosi na krađu novca retka pojava i da se neće njima desiti. Samo 22 odsto ima strah da će postati meta sajber napada. Ipak, statistika pokazuje da je 52 odsto korisnika imalo susret sa opasnostima sajber kriminala bar jednom u toku prethodne godine.

„Iako ste sigurni da će finansijska kompanija ili onlajn prodavnica refundirati novac ukraden u onlajn prevari, treba ipak biti pažljiv. Moguće je da ćete dobiti nazad sav novac – iako podaci pokazuju da se ovo dešava samo u polovini slučajeva – ali vreme i stres kroz koji prolazite nije moguće nadoknaditi. Zbog toga je važno obratiti posebnu pažnju na zaštitu poverljivih informacija, uključujući finansijske podatke”, rekla je Elena Kharchenko, direktor Consumer Product Management-a, Kaspersky Lab.

Leave a Reply