GENERACIJA Z - INFOSTUD ISTRAŽIVANJE
Internet

Ko su i šta žele pripadnici generacije Z?

Prijemni.infostud.com sproveo istraživanje među srednjoškolcima s ciljem upoznavanja njihovih navika prilikom informisanja o temama koje se odnose, pre svega, na obrazovanje, studiranje i prijemne ispite.

Nakon milenijalsa, na scenu stupa Generacija Z, čiji su pripadnici rođeni nakon 2000-te. Odrastaju u svetu u kojem su mogućnosti neograničene, ali njihovo vreme nije te je za njih karakterističan razvijen tzv. filter od 8 sekundi. Ova generacija ima jako ograničeno vreme i energiju za procenjivanje da li je  nešto vredno njihove pažnje, ali kada se pokaže da jeste, u stanju su biti vrlo fokusirani i predani.

Kada se informišu o obrazovanju, kako je pokazalo istraživanje sajta Prijemni.infostud.com,  pripadnici ove generacije najčešće „konsultuju“ internet pretraživače. Web portale o obrazovanju i sajtove obrazovnih institucija vide kao bitan izvor infomacija. Međutim, u velikoj meri se oslanjaju i na savete i preporuke svojih roditelja i prijatelja. Za razliku od Beograđana, Subotičani malo više veruju društvenim mrežama.

Informatički vrlo pismena, ova generacija ne pada na tradicionalne marketing trikove. Svesna razlike između plaćenih objava i iskustvenih priča, ova generacija će se odlučiti da svoju pažnju posveti tematici koju smatra bitnom i koja privlači naslovom. Njihovu pažnju je teško zarobiti i generalno preferiraju kratak video sadržaj. Međutim, ne beže od količine teksta kada se informišu o svojoj akademskoj budućnosti i tada, prednost nad telefonom daju desktop uređajima.

Društvene mreže su bitan deo njihove svakodnevice, ali je primetno da mlađe generacije sve češće „beže“ sa Facebooka, na kojem su njihovi roditelji i nastavnici (ili koriste Messenger) i prednost daju zatvorenim društvenim mrežama kao što su What’s app, Viber, Snapchat. Većina ispitanika je Instagram okarakterisala kao jednu od omiljenih mreža.

 

Kako je istraživanje sajta Prijemni.infostud.com pokazalo tokom školovanja subotički srednjoškolci  češće obavljaju sezonske, fizičke ili druge poslove koji im donose prihode – čak polovina, dok je svega petina mladih Beograđana radila nešto što bi im donelo džeparac. Pored tema koje se odnose na obrazovanje, najčešće ih zanima sport.

Akademsko usmerenje biraju u zavisnosti od ljubavi i interesovanja, ali i šansi za posao nakon fakulteta, s obzirom na to da su vrlo svesni isplativosti određene profesije.

Oni koji su se izjasnili da neće studirati, kao glavni razlog navode nedostatak finansijskih sredstava ili želju da napuste zemlju.

U istraživanju sprovedenom u subotičkim i beogradskim srednjim školama učestvovalo je oko 300 učenika od prvog do četvrtog razreda.

Zaključci sprovedenog kvantitativnog i kvalitativnog istraživanja (realizovanog kroz fokus grupe) vode nas skorom lansiranju aplikacije Maturang koja će budućim maturantima pružiti mogućnost da se pripreme za prijemni ispit, ali i simulaciju istog i koja će im omogućiti rangiranje u odnosu na potencijalne buduće kolege.

 

Leave a Reply