Internet

Ko su korisnici interneta u Srbiji?

Srbija je druga zemlja u istočnoj Evropi po udelu mobilnog saobraćaja na internetu, navedeno je u novom Gemius Knowledge izveštaju.

Posle Hrvatske, Srbija ima najveći udeo mobilnog saobraćaja na internetu od svih zemalja Jugoistočne Evrope. Analiza onlajn tržišta, koju je Gemius, najveća evropska kompanija za online istraživanja i konsulting, objavila početkom juna, pokazuje da je u prethodnoj godini primećen značajan napredak u korišćenju naprednih formata za oglašavanje na internetu u Srbiji.

Marketing pati trendove

Takozvani rič media šabloni (interaktivni multimedijalni sadržaj) su sve popularniji u pravljenju velikih kampanja, jer je kreativnost sve više na ceni. Mobilni i video baneri su takođe postali učestali, otvarajući vrata novom pri-rol video formatu čiji se vrhunac u korišćenju očekuje ove godine.

“Iako su se uhvatili u koštac sa nerazvijenim tržištem na kome su sredstva ograničena i zahteva se praćenje i brzo implementiranje globalnih trendova, igrači na marketinškom onlajn tržištu su pokazali veliki entuzijazam u pružanju vrhunskih rešenja za onlajn oglašavanje” – navodi Milan Kovačević, direktor Gemius Srbija.

U martu ove godine čak 13 odsto ukupnog internet saobraćaja u Srbiji je generisano kroz mobilne uređaje.

“Ove brojke još nisu impresivne kao one u zapadnim državama gde je udeo ovog saobraćaja i do 30 odsto, ali mi očekujemo rast u narednoj godini” – ističe Malgorzata Zbierada, direktor konsalting odeljenja u Gemiusu.

istrazivanje genius korisnici interneta

Što se tiče strukture srpskog mobilnog saobraćaja, telefoni ubedljivo vladaju – 11 odsto u poređenju sa tabletima koji uzimaju udeo od 2 odsto. Izdavači su svesni ovog trenda i ulažu velike napore da monetizuju svoje mobilne platforme.

Elektronska trgovina pred procvatom

“E-trgovina raste ali još uvek nije dostigla svoj puni potencijal” – kaže Mateuš Gordon, menadžer segmenta e-trgovine u Gemiusu. “Ključna vest za Srbiju je to što od aprila 2013. godine postoji PayPal, preko kog trenutno građani i firme mogu samo da plaćaju, ne i da primaju novac, ali stvari idu uzlaznom putanjom”- ističe Gordon.

Osim što je primetan konstantan rast internet populacije u Srbiji, uočava se sve veće angažovanje korisnika u pretraživanju interneta. U 2013. godini prosečni korisnik je proveo 1 sat i 17 minuta duže na internetu i pogledao 54 stranice mesečno više nego 2012. godine.

Rangiranje sajtova prema ovom istraživanju je prilično statično, odnosno bez velikih promena.

“Prema Gemiusu, vodeći veb sajtovi sve češće imaju veliki udeo pregledanih stranica preko mobilnih uređaja, što znači da će se sve više truditi da profitiraju iz ovog trenda” – zaključuje Vladimir Aranđelović, menadžer digitalnih medija agencije Direct Media.

Leave a Reply