ddos napad
Internet

Kompanijama nije potrebna web stranica da bi bile mete DDoS napada

Nedavnim istraživanjem koje su sprovele kompanije Kaspersky Lab i B2B International utvrđeno je da kompanije ne moraju da imaju eksterne servise, kao što su veb stranice, korisnički portali ili sistemi za sprovođenje transakcija, da bi bile mete DDoS napada. Interni veb servisi, operativni sistemi i veza sa mrežom podjednako su ranjivi i predstavljaju potencijalnu metu napada.

Tokom 2015. godine, jedna od šest (16 odsto) kompanija širom sveta bila je meta DDoS napada, pri čemu je većina ovih napada bila fokusirana na eksterne servise. Manje od polovine napadnutih kompanija izjavilo je da je njihova veb stranica bila meta napada, dok je otprilike trećina kompanija imala problem sa korisničkim portalima i login podacima (38 odsto), kao i komunikacionim uslugama (37 odsto), koji su bili mete DDoS napada. Četvrtina napadnutih kompanija ustanovila je da su njihovi sistemi za sprovođenje transakcija bili na udaru.

ddos napadi

Međutim, neke kompanije otrkrile su da su DDoS napadi izazvali štetne posledice na njihovim internim veb servisima. Četvrtina kompanija izjavila je da su im napadnuti serveri, dok je 15 odsto njih izjavilo da su operativni sistemi bili mete napada. Dodatnih 15 odsto kompanija imalo je problem sa povezivanjem na mrežu i uslugama internet provajdera usled DDoS napada.

Kada je u pitanju korporativni sektor, DDoS napadi na interne resurse kompanija bili su naročito usmereni prema oblasti proizvodnje. Četvrtina kompanija imala je probleme sa operativnim sistemima usled DDoS napada, dok je preko trećine kompanija iskusilo probleme sa serverima. Takođe, svaka peta kompanija u sektoru telekomunikacija, transporta, IT tehnologija, kao i vladine organizacije, iskusile su poteškoće se mrežnom konekcijom.

„Jako je važno da korisnici ozbiljno shvataju pretnju kao što je DDoS napad. To je relativno jednostavan zločin a može imati značajne i dugotrajne posledice na poslovanje i reputaciju kompanije. Nedavnim istraživanjem ustanovili smo da, osim već poznatih posledica napada, kao što je remećenje rada veb stranice, gubitak reputacije i nezadovoljstvo klijenata, DDoS napadi mogu da imaju značajan uticaj i na interne sisteme kompanije, pri čemu veličina kompanije nije od preterane važnosti za napadače. Zapravo, nije bitno ni da li kompanije poseduje veb stranicu – ako koristite internet, automatski postajete potencijalna meta. Nezaštićeni operativni sistemi podjednako su ranjivi na DDoS napade kao i eksterna veb stranica, a bilo koji prekid rada može trajno oštetiti kompaniju koja je napadnuta”, izjavio je Evgenij Vigovski (Evgeny Vigovsky), direktor sektora za zaštitu od DDoS napada u kompaniji Kaspersky Lab.

Kaspersky DDoS Protection predstavlja kombinaciju obimnog iskustva u borbi protiv sajber pretnji i stručnog znanja u oblasti kreiranja bezbednosnih rešenja koje poseduju zaposleni u kompaniji Kaspersky Lab. Ovo rešenje štiti korisnike od svih vrsti DDoS napada, bez obzira na njihovu složenost, snagu i trajanje. Za razliku od brojnih sličnih proizvoda, rešenje kompanije Kaspersky Lab štiti sve onlajn servise koje bi mogle biti mete napada, uključujući poslovne aplikacije, usluge, baze podataka i druge.

Leave a Reply