Internet

MasterCard najavljuje planove da okonča upotrebu lozinki prilikom onlajn plaćanja

Kompanija MasterCard predstavila je svoju viziju onlajn plaćanja bez upotrebe lozinki, što će korisnicima kartica pojednostaviti plaćanja, uz istovremeno povećanje njihove sigurnosti.

 

Kompanija MasterCard u saradnji sa partnerima vodi projekat kreiranja novog standarda autentifikacije, koji će kada bude usvojen, predstavljati najveću veleprodajnu nadogradnju sigurnosti onlajn plaćanja. Uz nevidljivu autentifikaciju i znatno manje upita za unošenje lozinke, ovaj standard  će pojednako biti od koristi potrošačima, bankama i trgovcima.

 

Očekuje se da će do 2018. godine, 30% od ukupne onlajn kupovine [1] biti obavljano putem mobilnih uređaja i stoga će novi standard pomeriti bezbedonosnu infrastrukturu izvan PC okruženja, podržavajući tehnologije u razvoju i potrebe potrošača koje se menjaju.

 

Pristup kompanije MasterCard je da upotrebi podatke o korisnicima kartica, radi smanjenja broja prekida u procesu plaćanja“ za unošenje lozinki na mestu prodaje. U slučaju da je potvrda autentifikacije potrebna, korisnici kartica moći će takođe da se identifikuju putem jednokratnih lozinki ili biometrijskih otisaka prstiju, umesto da unose statičke lozinke.

Biometrijska provera

Ažej Bala, predsednik sektora Enterprise Security Solutions u kompaniji MasterCard izjavio je: „Svi mi želimo iskustvo plaćanja koje je sigurno i jednostavno, ne jedno ili drugo. Želimo da identifikujemo ljude na osnovu onoga ko su, a ne na osnovu onoga što pamte. Imamo previše lozinki koje treba da zapamtimo i to stvara dodatne probleme kako potrošačima, tako i kompanijama.”

 

Ovaj novi protokol, koji je kreiran u saradnji sa kompanijom Visa, mogao bi biti usvojen 2015. godine i postepeno će zameniti trenutni 3D Secure sigurnosni protokol. Ostali koraci koje kompanija MasterCard preduzima u cilju stvaranja okruženja za plaćanje bez lozinki uključuju:

 

  • dalji razvoj MasterCard SecureCode programa kako bi on podržao ovaj novi standard, što vodi ka glatkom, jednostavnijem i sigurnijem iskustvu kupovine za korisnike kartica;
  • komercijalna testiranja aplikacija za prepoznavanje lica i glasa za autentifikaciju korisnika kartica;
  • testiranja narukvica koje identifikuju korisnika kartice putem jedinstvenog srčanog ritma.

 

Za više informacija pogledajte najnoviji

Leave a Reply