Internet

Najskuplja svetska marka na listi BRANDZ TOP 100 je Google

Najskuplja svetska marka prema listi BRANDZ TOP 100, agencije Millward Brown ove godine je Google.

Njegova vrednost je dostigla US$158,8 milijardi i u odnosu na prošlu godinu je povećana 40%, prenose svetske agencije. Google je tako prestigao Apple, koji je na čelu liste bio prethodne tri godine.

Poziciju Google-a ojačao je uspeh na polju pametnih telefona. Njegov Android OS dominira na masovnom tržištu a u najvišoj kategoriji je jedini realan konkurent uređaju iPhone.

top-brandz

Iako Google na operativnom sistemu “Android” ne zarađuje direktno, jer ga besplatno daje na korišćenje proizvođačima mobilnih telefona, to je za njega ipak garancija budućih prihoda. Svake godine se oko sto miliona korisnika kupovinom novog telefona sa Android OS-om čvrsto vezuju za Google-ove usluge.

Vrednost marke Apple-a je sa prošlogodišnjih US$185,1 milijardu pala na US$147,9 milijardi. Međutim, vrednost tog brenda je od 2006. godine povećana 824%. Vrednost firme na berzi je u istom periodu porasla 759%.

Slično je i sa Google-om, čiji brend je za proteklih devet godina skočio 139% više nego što je tržišna vrednost kompanije.

Iz studije takođe proizilazi da 100 najvrednijih svetskih marki ima ukupnu vrednost US$2,9 milijardi, što je dvostruko više nego što su vredele 2006. kada je Milvord Braun prvi put napravio listu.

Prvih deset mesta zauzele su isključivo firme iz SAD. Iza Google-a i Apple-a nalaze se IBM, Microsoft, McDonalds, Coca Cola, Visa, AT&T, Marlboro i Amazon.

Leave a Reply