Internet

NY Times: pad tiraža i rast prihoda od oglašavanja

Sudeći po poslovnim rezultatima Thomson Reuters-a i The New York Times-a, privatnim informativnim agencijama prihodi rastu, dok novinskim izdavačima, koji su još uvek u fazi prelaska na internet poslovanje, i dalje padaju.

Prihodi Thomson Reuters-a porasli su u drugom tromesečju 1 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine, na 3,15 milijardi dolara, dok je dobit te agencije porasla sa 403 miliona dolara na 415 miliona.

„Bio je to još jedan kvartal stabilnog napretka, no okruženje je i dalje izazovno”, kazao je Jim Smith, izvršni direktor Thomson Reutersa.

Tržišni izazovi posebno su veliki u Evropi, gde ključni klijenti agencije, finansijske institucije i advokatske kancelarije, smanjuju troškove i broj radnih mesta.

Uprkos tome, Thomson Reuters ostaje pri proceni da će prihodi agencije u ovoj godini iznositi 12,5 milijardi dolara.

Kako su rezultati agencije bolji nego što su analitičari očekivali, cena deonice Thomson Reuters-a porasla je odmah nakon objave poslovnog izveštaja za 3 posto.

S duge strane, cena deonice The New York Times-a pala je gotovo 6 posto jer su kvartalni finansijski rezultati tog novinskog izdavača podbacili.

Ukupni prihodi kompanije pali su u proteklom tromesečju za 1 posto u odnosu na isti period prošle godine, na 388,7 miliona dolara, što je ponajviše posledica pada prihoda od oglašavanja u štampanim izdanjima za 7 posto.

Čista dobit The New York Times-a pala je sa 20 miliona na 9,2 miliona dolara.


The New York Times zabeležio je u prvom kvartalu rast prihoda od oglašavanja i u digitalnim i u štampanim izdanjima, prekinuvši dugogodišnji trend pada, no proteklo tromesečje je ponovno donelo negativne trendove.

Kompanija je upozorila da i u trećem tromesečju očekuje pad prihoda od oglašavanja, dok bi prihodi od izdavaštva trebali da ostanu na prošlogodišnjem nivou.

S druge strane, prihodi od pretplate na digitalne proizvode, u koje The New York Times ulaže velike napore, u proteklom su tromesečju porasli. Pritom je broj korisnika isključivo digitalnih proizvoda dostigao 831.000, što je za 32.000 više nego u prethodnom kvartalu.

„Preostaje nam još puno posla u tranformaciji našeg poslovanja kako bismo postigli dugoročno održivi rast prihoda”, kazao je Mark Thompson, izvršni direktor The New York Timesa.

Leave a Reply