Internet

Prihodi e-trgovine Alibaba skočili 54% usled rasta oglašavanja

Najveća kineska kompanija za elektronsku trgovinu Alibaba izvestila je u utorak o skoku tromesečnih prihoda, zahvaljujući pojačanoj potrošnji na oglašavanje koju je podstakao skok prometa u Kini.

U razdoblju od jula do septembra Alibabini prihodi su skočili 54 posto, na 16,8 milijardi juana (2,75 milijardi dolara), prenosi Bloomberg poslovne rezultate kompanije koja je nedavno uvrstila deonice u kotaciji na američkoj berzi, prikupivši rekordnih 25 milijardi dolara. Deonice su tada prodavane po ceni od 68 dolara a cena im je u međuvremenu skočila 50 posto, navodi Bloomberg.

Skok tromesečnih prihoda rezultat je nastojanja Alibabe da novim alatima za oglašavanje koji analiziraju sklonosti korisnika privuče više kompanija i oglasa na svoje platforme za elektronsku trgovinu. Inače, Alibaba beleži oko 307 miliona aktivnih kupaca, prema podacima iz septembra, navodi Bloomberg.

Neto dobit smanjena je u istom razdoblju za 39 posto, na 3,03 milijarde juana (494 miliona dolara), zbog značajno povećanih troškova na ime naknada zaposlenima na ime deonica i amortizacije nematerijalne imovine, navodi su u saopštenju kineske kompanije.

alibana
U Alibabi skreću pažnju i na intenzivne pripreme za 11. novembar, kineski Dan samaca kada potrošnja tradicionalno beleži vrhunac. U borbi za unosno tržište od 527 miliona Kineza koji Internetu pristupaju putem mobilnih uređaja konkurencija im je Tencent Holding.

Predsednik kompanije Jack Ma prošlog meseca je najavio i mogućnost saradnje s američkim tehnološkim divom Appleom na uslugama mobilnog plaćanja, i to dok je bio u posetu Hollywood-u u potrazi za partnerima kako bi paletu usluga upotpunio televizijskim i filmskim sadržajima. Oko 29 posto prihoda na maloprodajnim tržištima u Kini generiše se mobilnim plaćanjem, ističu u Alibabi.

Kina ima 632 miliona korisnika interneta i po tome joj može parirati još samo Indija.

Leave a Reply