Povodom Međunarodnog dana bezbednosti na internetu, Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, UNICEF i kompanija Telenor predstavili su početak nove kampanje #Prvo razmisli i nastavak saradnje u okviru projekta “Zaustavimo digitalno nasilje”.
Internet

#Prvo razmisli – borba protiv digitalnog nasilja

Povodom Međunarodnog dana bezbednosti na internetu, Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, UNICEF i kompanija Telenor predstavili su početak nove kampanje #Prvo razmisli i nastavak saradnje u okviru projekta “Zaustavimo digitalno nasilje”.

Kampanja koja će trajati godinu dana počinje kvizom takmičarskog karaktera o pozitivnim modelima ponašanja i komunikacije na internetu i društvenim mrežama. Tokom naredne četiri nedelje mladi će biti u mogućnosti da na Fejsbuk stranici Biraj reči- Hejt spreči pristupe aplikaciji #Prvo razmisli, a za najbrže i najuspešnije u onlajn kvizu obezbeđene su i vredne nagrade.

Povodom Međunarodnog dana bezbednosti na internetu, Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, UNICEF i kompanija Telenor predstavili su početak nove kampanje #Prvo razmisli i nastavak saradnje u okviru projekta “Zaustavimo digitalno nasilje”.

Povodom Međunarodnog dana bezbednosti na internetu, Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, UNICEF i kompanija Telenor predstavili su početak nove kampanje #Prvo razmisli i nastavak saradnje u okviru projekta “Zaustavimo digitalno nasilje”.

„Tokom prethodne dve godine projektom Zaustavimo digitalno nasilje obuhvaćeno je više od 4000 učenika, kao i više od 1000 nastavnika i isto toliko roditelja. Dosadašnji rezultati pokazali su da je učešće svih sektora neophodno, kao i kontinuirana saradnja škole, roditelja i dece. Inovativni koncept projekta podrazumeva vršnjačku edukaciju, upotrebu digitalnih kanala komunikacije koji su mladima i najbliži, i rešenja koja će osigurati da broj dece i mladih koja poseduju neophodna znanja bude u stalnom porastu“, rekla je Snežana Marković, državna sekretarka u Ministarstvu prosvete, nauke i tehnološkog razvoja.

#Prvo razmisli podržali su UNICEF-ovi ambasadori Ana Ivanović i Aleksandar Saša Djorđević, automobilista Dušan Borković, košarkaš Boban Marjanović i bloger Boris Trivan, koji putem edukativnih video snimaka pružaju znanja o digitalnoj komunikaciji i osnažuju mlade ljude u njihovom usvajanju, kao i sigurnijem ponašanju na internetu.Boris Trivan i Dusan Borkovic

„Već osam godina u Srbiji, Telenor je aktivni učesnik rastuće digitalizacije društva, sa ciljem da internet učinimo dostupnim svima. Ta pozicija donela nam je i privilegiju da se angažujemo, i uz pomoć naših partnera internet učinimo sigurnijim mestom za sve, a naročito za decu i mlade“, rekao je Uve Fredhajm, generalni direktor Telenora Srbije.

„Sve više dece koristi digitalne alatke za učenje, društveno angažovanje i druženje. Međutim, putem njih se izlažu i novim rizicima – nasilju, neprikladnom sadržaju, nepoznatim ljudima, a rizik za njihov razvoj predstavlja i prekomerna upotreba digitalnih sadržaja. Želimo da obezbedimo sigurnost dece i mladih u digitalnom svetu, ali i da im pomognemo da korišćenjem digitalnih alata ostvare svoja prava na obrazovanje, informisanje i lični razvoj. Ove promene su moguće samo uz široko partnerstvo, a deca i mladi moraju da učestvuju u oblikovanju i predvođenju tih promena“, izjavio je Mišel Sen Lo, direktor UNICEF-a u Srbiji.

diginatlno nasilje 1Sara Babić, učenica XIII Beogradske gimnazije i učesnica prethodnih obuka u okviru projekta, govorila je o mladima kao digitalnoj generaciji i iskustvu u okviru projekta koje joj je omogućilo da nauči kako da na sigurniji i kvaliteniji način pristupa digitalnoj komunikaciji, i stečena saznanja prenese svojim prijateljima kao vršnjačka edukatorka.

Nakon premijernog predstavljanja #Prvo razmisli video snimaka, Ana Mirković, konsultantkinja UNICEF-a i Smiljana Grujić, psiholog i saradnica Jedinice za prevenciju nasilja Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja održale su radionicu sa oko tridesetoro dece iz beogradskih osnovnih i srednjih škola u formi simulacije onlajn kviza, i u interakciji sa svim učesnicima.

Leave a Reply