Internet

Samo 19% građana Hrvatske kupuje preko online

Hrvatska je prema postotku broja kupaca putem interneta pri dnu evropskih standarda. Prema nedavno završenom istraživanju i prikupljenim podacima agencije TELUM marketing, vodeće hrvatske kompanije za internet oglašavanje, procenjuje se kako više od polovine vlasnika pametnih telefona koristi iste pri kupovini. Preciznije, pametne telefone koriste dok se nalaze u trgovini s ciljem pronalaženja dodatnih informacija o kupovini proizvoda. Navedene aktivnosti služe i za informisanje o dostupnosti i nižim cenama u konkurentskim trgovinama s ciljem povoljnije kupovine.

Takav razvoj situacije ukazuje na izuzetno visok uticaj informacija prikupljenih preko interneta. Iako i dalje postoji oprez koda je u pitanju kupovina preko interneta, a po čemu su i dalje pri dnu lestvice evropskih standarda, taj postotak iz godine u godinu raste i danas dostiže 19% ukupnog broja korisnika. Od evropskih zemalja obuhvaćenih istraživanjem, samo Srbija sa 16% i Bugarska sa 18% imaju niži postotak. Na vrhu lestvice se nalazi tržište Velike Britanije s visokih 47% internet kupaca.

online-kupovina

Međutim, kada se gleda postotak ljudi koji pre kupovine istražuju na internetu, Hrvati se penju na sam vrh lestvice evropskih zemalja. U Hrvatskoj čak 78% korisnika pre kupovine istražuju na internetu. Zahvaljujući navedenom postotku, Hrvatska se smestila na visoko četvrto mesto evropskih zemalja obuhvaćenih istraživanjem.

S obzirom da kupci traže poređenje cena kao i druge trgovine gde se proizvod prodaje, vlasnici trgovina bi svakako trebali da pronađu način da zadrže te kupce. Za vlasnike trgovina je najgora opcija da kupci kod njih dođu da pogledaju proizvod koji im se sviđa, a da pravu kupovinu obave online ili kasnije u drugoj trgovini.

Analiza pokazuje kako su metode kvalitetnog komuniciranja poslovnih subjekata prema kupcima najbolji način izbegavanja situacije da se kupci informišu na jednoj adresi, a kupuju na sasvim drugoj. Upravo ta činjenica jasno ukazuje na niži rang komuniciranja ponuđača usluga. Viši nivo komuniciranja, npr. u Velikoj Britaniji dovodi do poverenja i jasne slike koju kupci imaju o proizvodima koji ih interesiraju. U ovom slučaju, taj nivo još uvek nije dovoljno visok, budući kupci najviše veruju vlastitom pronalaženju informacija prilikom kupovine željenih proizvoda.

Ubrzani rast internet marketinga jasan je pokazatelj kako ovaj oblik oglašavanja postaje ključan u svakodnevnoj komunikaciji s korisnicima i uvelike utiče na konačnu kupovinu. Izvor: poslovni.hr

 

Leave a Reply