Internet

Skandinavci troše najviše na Internetu

Gotovo 20 miliona potrošača koji kupuju preko interneta sa severa Evrope trošilo je u 2013 na te kupovine 200 evra više nego ostali potrošači u EU, odnosno u proseku 1.780 evra.

Najviše na “onlajn” kupovine troše Norvežani, slede Danci i Finci, dok građani baltičkih zemalja prilično zaostaju. Preko interneta žitelji severne Evrope nešto više naručuju robu nego usluge (54% prema 46%) a roba kupljena “onlajn” predstavlja 7,2% ukupne maloprodaje.

U fokusu istraživanja udruženja Ecommerce Europe bile su internet prodaje potrošačima u Norveškoj, Danskoj, Švedskoj, Islandu, Finskoj, Estoniji, Letoniji i Litvaniji.

Udruženje okuplja više od 25.000 kompanija koje “onlajn” prodaju proizvode i usluge širom Evrope.

Ukupno je elektronska trgovina robom i uslugama u regionu severne Evrope u 2013. godini vredela 33,2 milijarde evra a očekuje se da u 2014 bude ostvaren rast od 10,7%, na 36,8 milijardi.

Norveška prednjači sa “onlajn” kupovinom, koja je dostigla 8,9 milijardi evra, dok je Danska, koja je bila lider 2012. godine, skliznula na treće mesto iza Švedske. Finska je četvrta.

Daleko iza su Litvanija, Island, Letonija i Estonija sa prodajom preko interneta u 2013. vrednom između 100 i 300 miliona evra.

Najviše na kupovinu preko interneta troše Norvežani, u proseku 2.688 evra po potrošaču. Slede Danska sa 2.149 evra po “onlajn” kupcu i Finska sa 1.996 evra.

U proseku potrošac u Evropi na elektronsku kupovinu potroši 1.376 evra godišnje dok je prosek za građane 28 članica EU 1.500 evra, preneo je EurActiv.com.

Na severu Evrope najmanje za “onlajn” kupovine daju građani Estonije (542 evra), Letonije (545 evra) i Litvanije (766 evra). Prema ocenama udruženja, to je posledica slabe infrastrukture za kupovinu na malo preko interneta (širokopojasni pristup) u udaljenim regionima.

Uprkos tome, 87% od, kako se procenjuje, 32,2 miliona ljudi koji žive na severu Evrope ima internet. Na Islandu internet ima 97% građana a u Danskoj i Švedskoj 95%.

 

Kina pretekla Evropu

Azijsko-pacifički region, prevođen ogromnim kineskim tržištem, pretekao je 2013. godine prvi put evropsku industriju “onlajn” kupovine, pokazao je izveštaj iz juna. U tom regionu je u 2013. zabeležen promet od 406,1 milijardu evra.

Na evropskom tržištu promet je bio 363,1 milijardu evra, za 16% veći nego godinu dana ranije, a očekuje se da u 2014. promet iz e-trgovine u Evropi dostigne 425,5 milijardi.

U 2013. godini “onlajn” prodaje potrošačima u EU vredele su 276,5 milijardi evra, što predstavlja 87,6% vrednosti ukupne evropske prodaje preko interneta, pokazuje izveštaj Ikomerca za 2014. godinu.

Međutim, podaci Evropske komisije potvrđuju da vrednost prekogranične prodaje preko interneta u EU čini samo 12% ukupne. Komisija želi da u sklopu Digitalne agende poveća taj udeo na 20% do 2020. godine.

Digitalnu ekonomiju Komisija smatra delom rešenja za usporen oporavak Evrope od finansijske krize i visoke nezaposlenosti.

Udeo digitalne ekonomije u evropskom bruto domaćem proizvodu od 16,4 hiljade milijardi evra u 2013. bio je 2,2%. Taj procenat treba da bude udvostručen do 2016. i utrostručen do 2020, smatraju u udruženju.

Izvor: EurActiv.rs

Leave a Reply