Internet

Spam mejlovi i fišing u trećem kvartalu

Početak prodaje Ajfona 6 i inicijativa „ledena kofa” dve su glavne teme koje su spameri koristili u promovisanju „junk” pošte u trećem kvartalu. Ovo je jedan od glavnih zaključaka istraživanja kompanije Kaspersky Lab u vezi sa spam pretnjama.

Spam mejlovi i fišing u trećem kvartalu: glavni rezultati

  • Spam mejlovi su činili 66,9 odsto celokupnog protoka elektronske pošte u trećem kvartalu. To je za 1,7 procentualnih poena više nego u drugom kvartalu
  • Tri najveća izvora spam mejlova u trećem kvartalu su SAD (14 odsto), Rusija (6,1 odsto) i Vijetnam (6 odsto).
  • Prvi rangiran zloćudni prilog u spam mejlovima koji su otkrili proizvodi kompanije Kaspersky Lab jeste Trojanac JS. Redirector.adf koji preusmerava korisnike na zloćudnu stranicu. Ovaj zloćudni softver činio je 2,8 odsto pretnji koje su otkrili antivirus programi za elektronsku poštu.
  • Zloćudni softver Andromeda koji kriminalcima omogućava tajnu kontrolu nad računarima žrtvi vodi u rangu najraširenijih zlonamernih porodica: gotovo 12,35 odsto svih zlonamernih softvera koje su otkrile tehnologije kompanije Kaspersky Lab u spam-mejlovima pripadaju ovoj porodici. Na drugom mestu je Zevs/Zbot porodica koja napada korisnike onlajn bankarstva, i koja čini 10,59 odsto pretnji koje su otkrili antivirusi za elektronsku poštu.
  • Fišing napadi na onlajn finansijske usluge činili su 38,23 odsto svih napada koje su registrovali proizvodi kompanije Kaspersky Lab. To je za 13.39 procentnih poena. više nego u drugom kvartalu.
  • Najveći porast u kategoriji finansija imao je fišing usmeren na banke: +6.16 procentnih poena
  • Velika većina prevara putem fišinga u kategoriji sistema za plaćanje bila je usmerena na korisnike sistema PayPal (32,08 odsto), Visa (31,51 odsto) i American Express (24,83 odsto)

 

Spameri su bili veoma zainteresovani da zloupotrebe popularnost Ajfon smart telefona kompanije Apple, što je uticalo na teme koje su birali u trećem kvartalu. Kriminalci su počeli da šalju neželjene poruke o Ajfonu 6 mnogo pre zvanične prezentacije kompanije Apple održane početkom septembra. Novi smart telefon ponuđen je kao nagrada za različita marketinška takmičenja i ankete. Takođe, postojale su i lažne poruke koje su nudile veliki popust na zvaničnu cenu novog modela. Naravno, nijedna od ovih ponuda nije bila istinita; služile su samo da privuku korisnike na prevaru ili u onlajn uslugu koju su spameri želeli da promovišu.

„Pecaroši” su takođe bili veoma zainteresovani da zarade na interesovanju za Ajfon. Različite kampanje tokom celog tromesečja koristile su Apple brend i prevaranti su koristili svaku novinsku vest o kompaniji i njenim proizvodima.

Stručnjaci kompanije Kaspersky Lab su primetili nekoliko slučajeva kada je brzo povećanje otkrivenih „pecaroških” napada moglo da bude u vezi sa početkom prodaje novih proizvoda, kao što su novi računari tipa Macbook (kraj jula) i Ajfon 6 (početak septembra).

Prevaranti su takođe aktivno reagovali na vesti o hakerskim napadima na poznate ličnosti, priči o tome kako su navodno kompromitovane cloud usluge kompanije Apple. Zanimljivo je da je ovo tipično ponašanje prevaranata. Sručnjaci iz kompanije Kaspersky Lab su i prošle godine primetili porast otkrivenih pretnji oko datuma početka prodaje novih proizvoda.

Izazov „ledena kofa”, popularna aktivnost koja zahteva od učesnika da se poliju kantom ledene vode i doniraju novac organizaciji Project ALS koja se bori protiv amitrofične lateralne skleroze, bila je takođe velika tema za kriminalce. U poslednjem kvartalu, stručnjaci kompanije Kaspersky Lab otkrili su zloćudnu „spam” poštu koja je pozivala žrtve da pogledaju video učesnika izazova. Međutim, atačmenti u ovim porukama su sadržali zloćudni program Backdoor.Win32.Androm.euop koji je omogućavao kriminalcima da kontrolišu kompromitovane računare.

„Iako smo primetili malo povećanje količine spam mejlova u ukupnom protoku, neki upozoravajući trendovi su i dalje jasni. Otkrili smo dosta zloćudnih atačmenta koji napadaju privatne podatke korisnika, uključujući finansijske informacije; i broj fišing veb stranica koji napada novac korisnika u značajnom je porastu. Očekujemo da će ovi trendovi biti nastavljeni u četvrtom kvartalu”, kaže Tatjana Ščerbakova, viši analitičar za spam poštu u kompaniji Kaspersky Lab.

Leave a Reply