Događaji

future.talk 2014 sa Arijanom Hafington – Tehnologija i novinarstvo su se zauvek spojili

Arijana Hafington (Arianna Huffington), predsednik i glavni urednik Hafington Posta (Huffington Post) stigla je juče u Beč kako bi govorila na future.talk događaju u organizaciji Telekom Austrija Grupe.

Zajedno sa najuticajnijim nemačkim novinarom koji se bavi praćenjem stanja medijskih sloboda Stefanom Nigemajerom (Stefan Niggemeier) i Hanesom Amecrajterom (Hannes Ametsreiter) CEO TAG, diskutovala je o budućnosti medija pod naslovom “Hrabar svet novinarstva. Zbog čega se menjaju oni koji vesti pišu i oni koji vesti čitaju.” Ne slažući se u pogledu kvaliteta novinarstva i njegove zavisnosti od advertajzinga, svi su se složili da je tehnologija od fundamentalnog značaja za medije današnjice.

U svojoj uvodnoj izjavi, Arijana Hafington osvrnula se na to kako su se mediji promenili: “Po prvi put u istoriji u centru su čitaoci i gledaoci. Mediji moraju da slušaju. I čuju se glasovi koji se nikada ranije nisu čuli.”  Ona je takođe zapazila da priče danas opstaju duže jer nisu ograničene na jednu štampanu naslovnu stranu. “Naši novinari radili su devet meseci na priči koja je trebalo da kasnije osvoji Pulicerovu nagradu”. Rekla je i da “je debata o starim i novim medijima zastarela.” Tradicionalni mediji bi danas odlično funkcionisali online, a novi mediji bi investirali u istraživanja i dobro novinarstvo. “To je hibrid. Došlo je do konvergencije“.

future-talk

Hanes Amecrajter naglasio je ulogu Interneta kao ključnog pokretača na kome počiva razvoj medija: “Podaci koji se prenose eksponencijalno rastu. To se duplira na svakih 16 meseci. A kada vidimo da 60% saobraćaja u SAD-u stvara streaming provajder pod nazivom Netflix – shvatamo da smo tek na početku.”

Preko 550 gostiju iz poslovne, medijske i kulturne sfere prihvatilo je pozivnicu Telekom Austrija Grupe za 14.future.talk. Događaju su prisustvovali i Dejan Turk, CEO Vip mobile i ostali članovi UO ove kompanije, sa svojim gostima.

,,Važnost tehnologije kao ključnog alata za ostvarivanje dijaloga u svim sferama života  je danas neosporan. Kao mobillni operater svesni smo rastućeg značaja Interneta i društvenih medija u našoj komunikaciji sa korisnicima i javnošću. Veliki broj naših korisnika je aktivan u digitalnom ekosistemu i mi se trudimo da sa njima imamo otvoren dijalog  kroz sesije sa pitanjima i odgovorima; razmenu saveta i mišljenja, promovisanje Vip ponuda, pozive za korporativno angažovanje, zabavu i sl. Prošle godine smo preko ovih kanala primenili Vip podršku za korisnike i započeli pripreme za Vip web prodavnicu.‘‘ prokomentarisao je gospodin Turk.

Leave a Reply