SAP Hybris Day
Događaji

Održan SAP Hybris Day

U utorak, 10. maja 2016. godine kompanija SAP je u Beogradu organizovala SAP Hybris Day.

Poslovanje se kroz vreme korenito menjalo i transformisalo. Tako se iz industrijske ekonomije, u kojoj je suština bila da se na zahteve korisnika odgovori razvojem novih proizvoda, prešlo u potrošačku, gde su se kompanije trudile da povećaju želju korisnika za svojim proizvodima kroz reklame. Sada ulazimo u digitalnu ekonomiju u kojoj kompanije moraju da se angažuju oko sve zahtevnijih korisnika kako bi ostvarile poslovni uspeh. To je i razlog zašto je SAP obavio akviziciju kompanije Hybris i sada omogućava svojim korisnicima da na SAP Hybris platformi (integrisana front-office platforma u čijoj osnovi je SAP HANA), rade u realnom vremenu u nekoliko Hybris modula namenjenih prodaji, marketingu, trgovini i uslugama.

Govoreći o karakteristikama i prednostima SAP Hybris rešenja, Ivan Grujović, Senior Sales Executive, SAP Hybris South East Europe osvrnuo se na istraživanja koja pokazuju potrebu korišćenja integrisane front-office platforme. Naime, bilo je potrebno 75 godina da 50 miliona ljudi počne da koristi telefon, 38 godina da isti broj koristi radio, 13 godina za televiziju, a danas je potrebno samo 35 dana da nova video igra stigne do brojke od 50 miliona korisnika. Koliko je teško kompanijama da na pravi način priđu svojim korisnicima jasno se vidi iz podataka da čak 99,76% oglasa na vebu niko nikada ne pogleda, da se 57% procesa kupovine završi pre nego što korisnik ostvari prvi kontakt sa prodajnim timom neke kompanije, a čak 60% kupaca odustane od kupovine zato što nisu zadovoljni uslugama kompanije od koje kupuju.

Danas su se navike korisnika dramatično promenile. Oni više ne čekaju da im kompanije kroz svoje marketing i prodajne kanale ponude nove proizvode ili usluge, već sami istražuju i tačno znaju šta žele i pre nego što se neki proizvod ili usluga pojave na tržištu. Tako 80% korisnika svoju povezanost sa brendom počinju online istraživanjem. Mobilne telefone tokom posete prodavnici koristi 33% korisnika kako bi potražili dodatne informacije o proizvodima, a 20% njih odgleda neki video o proizvodu ili usluzi. Pet puta je veća verovatnoća da će korisnici kupiti u prodavnici proizvod o kome su već imali saznanja i o kome su napravili online istraživanje. Iz ovoga je jasno da svaka kompanija mora da ima mnogo informacija o svakom svom korisniku kako bi mu na pravi način i u pravom trenutku približila svoje proizvode.

Danas kompanije moraju u realnom vremenu da isporučuju korisnicima tačno ono što oni žele i što im treba. To se postiže tako što se navike svakog korisnika prate. Hybris je alat koji analizira šta je korisnik radio i šta trenutno radi u bilo kom vidu komunikacije sa kompanijom, kako bi mogao da predvidi šta je to što bi korisnik želeo u budućnosti.

Platforma za trgovinu je omnikanalna, što znači da integriše sve digitalne i fizičke tačke dodira sa klijentom unutar jedne platforme. Samim tim, komunikacija potrošača sa kompanijama izuzetno je kompleksna i odvija se na brojne načine: na sajtu, putem mobilnih uređaja, korisničkog servisa, društvenih mreža ili na prodajnom mestu. Hybris pomaže kompanijama da unaprede poslovne rezultate usvajanjem dodatnih prodajnih kanala i pružanjem doslednog korisničkog iskustva u svim kanalima, kao i korišćenjem alata neophodnih za povećanje prihoda i efikasnosti. Hybris omogućava da poslovna politika postane potpuno okrenuta ka klijentu, jer je klijent taj koji preuzima kontrolu nad poslovnim odnosom. Korisnici SAP Hybris rešenja mogu da biraju i segmentiraju proizvode ili oglasne kampanje prema ciljnim grupama, kao i alate koji će se tom prilikom koristiti. Prava snaga ove platforme leži u njenoj prilagodljivosti svakom korisniku i njegovim potrebama.

Primer iz prakse predstavili su gosti iz Agrokora sa svojim online tržnim centrom. Abrakadabra je jedina e-commerce platforma u regiji koja podržava čak četiri poslovna modela: CrossDock, Marketplace, Deposit i Dropshipment.

Leave a Reply