Događaji

Ovogodišnji “5. Retail IT Summit” najposećeniji do sada

Ovogodišnji  “5. Retail IT Summit” okupio je preko od 120 predstavnika domaćih i inostranih trgovinskih lanaca kao i najvećih svetskih i domaćih proizvođača IT rešenja za trgovine. Jedan od razloga ovakve zainteresovanosti za ovogodišnji samit bila je atraktivna i vrlo aktuelna tema konferencije:  “Društvene mreže u trgovini”.

Na koji način društvene mreže i internet pomažu trgovcima da se približe kupcima? Da li su društvene mreže dobar sluga a loš gospodar ako se ne koriste na pravi način? Koliko je bitan dobar odnos sa kupcima putem interneta? Na koji način online trgovina olakšava kupcima proces kupovine, i koji su to najnoviji hardversko-softverki procesi koji trgovcima štede novac i vreme? Na ova i slična pitanja odgovor su dali predavači na 5. Retail IT Summit-u koji se održao 14. 10. U Beogradu.

retail

„Današnji kupci očekuju od trgovca da bude prisutan na društvenim mrežama i da odmah dobiju povratne informacije koje su im potrebne. Danas je postalo uobičajno da trgovac pita kupce za njihovo mišljenje“ rekla je Yvonn Miller, zamenica šefa odeljenja za online komunikacije i community menadžment u Migrosu, najvećem švajcarskom trgovinskom lancu.

„Negativna strana ovakvog odnosa je to što su sve povratne informacije koje su na društvenim mrežama  ujedno i javne pa se time dodatno povećava pritisak na trgovce.“ O tome na koji način Migros, koji broji 600 supermarketa, 192 restorana, 308 benzinskih pumpi, i 23 fabrike, vodi brigu o kupcima na društvenim mrežama, i o tome na kakve su probleme u tom domenu nailazili Yvonn je pričala na ovogodišnje Retail IT Summitu.

Među predavačima našli su se vrsni stručnjaci iz najvećih svetskih kompanija. Pored Migros- a, najveće simpatije među publikom pobrala je prezentacija Marka Thomson-a, direktora Retail-a u Motoroli. Takođe, njegova prezentacija odnosila se na socijalne medije i njihov uticaj na kupca. Thomson je razmatrao načine približavanja kupcu putem društvenih mreža, pospešivanje lojalnosti kao i koja su to rešenja koja ovaj svetski proizvođač nudi.

O rešenjima koja pospešuju produktivnost, pričao je Ciprian Cosma ispred Honeywell-a, dok je o tzv. Touch tehnologijama, govorio gospodin Mike Sigona, regionalni menadžer u ELO-u. Predavač iz Bugarske Petko Tinchev su govorio je o loyalty konceptima u okviru Explicato rešenja. Za govornicom su se našli i gospodin Christopher Tkotz iz kompanije Datalogic koji je predočio najuspešnija iskustva koja pomažu trgovcima u poslovanju. O najnovijim selfcheckout tehnologijama govorio je gospodon Zoltan Racz iz kompanije NCR.

U izlagačkom delu svoje proizvode predstavile su brojne domaće i inostrane IT kompanije kao što su Service Plus, Opticon, Infokod, Sunbar, Sampro, E-port /Toshiba, Motorola, Explicato, Shollex dok se među gostima pojavio top menadžment domaćih i inostranih trgovinskih lanaca, menadžeri u industrijama robe široke potrošnje, IT menadžeri, marketing menadžeri, menadžeri prodaje kao i mnogi drugi.

Naredne Retail IT Summite organizatori najavljuju u Zagrebu na proleće 2015. a u Beogradu na jesen.

Leave a Reply