Događaji

SEMPL konferencija o medijskim trendovima u Portorožu

Ovogodišnja SEMPL konferencija o medijskim trendovima će se održati 27. i 28. novembra 2014 u Portorožu.

Ovogodišnja SEMPL konferencija o medijskim trendovima, koja će se održati 27. i 28. novembra 2014. u Portorožu, u fokus će staviti trendove i budućnost medija i komunikacija, stvaranje i pričanje priča brendova, inovativna marketinška rešenja u digitalnim medijima i razmišljanje (oglašivača) izvan ustaljenih okvira.

Organizatori 16. konferencije medijskih trendova SEMPL, koja se ove godine održava pod sloganom »Preporođeni« (»Reborn«), čime upućuje na velike promene medijsko-komunikacione grane u poslednjoj deceniji, objavili su program ovog dvodnevnog stručnog događaja.

SEMPL

I ove godine konferencija će se baviti trendovima i aktuelnim dešavanjima u branši, sa posebnim osvrtom na traženju rešenja koja će oglašivače, medijske agencije i komunikatore još više približiti njihovim klijentima i krajnjim potrošačima. Dvadeset međunarodnih i domaćih stručnjaka medijsko-komunikacione branše pričaće o sledećim temama:

1. Trendovi i budućnost medija i komuniciranja

»Inovativni medijski stručnjaci moraju da znaju šta će biti, a ne samo šta je sada«, tvrdi Daniel Levine, američki stručnjak za globalne trendove i glavni urednik web-portala WikiTrend.org. U svom izlaganju Levine će otkriti kako duboke promene koje dramatično menjaju savremeni život i medije koje pratimo, iskoristiti na inovativan način da bi brendovi privukli pažnju potrošača, emotivno ih vezali za brend i povećali svoju prodaju.

U svetu koji se brzo menja, i u kom tehnologija diktira svoj ritam, sva pažnja je usmerena na milenijumsku generaciju, odnosno tzv. digitalne domoroce. Ko su zapravo milenijumci, kako oglašivači mogu najlakše da dođu do njih i da li se mladi u jadranskom regionu po nečemu razlikuju od svojih vršnjaka u svetu, pomoću konkretnih podataka prikazaće Nataša Mohorč Kejžar, direktorka marketinško-istraživačkog preduzeća Ipsos Slovenija.

Jedan od efikasnih načina privlačenja pažnje potrošača je i spoljno oglašavanje, koje takođe menja svoj izgled i ni približno se više ne radi samo o plakatima na ulicama. Kakva je budućnost tog medija koji postaje sve više digitalan, i kako oglašivači uz njegovu pomoć mogu još više da se približe potrošačima, odgovoriće Xavier Dupre, izvršni direktor ponuđača spoljnog oglašavanja JCDecaux iz Velike Britanije.

Kakva budućnost čeka medije u jadranskom regionu sa aspekta deljenja marketinških kolača među pojedinačnim medijima, razgovaraće Branimir Brkljač, suosnivač Studia Moderna Group i osnivač preduzeća Terra Panonica, i Marjan Novak, direktor i odgovorni urednik Marketing magazina. Slušaoci će između ostalog imati prilike da saznaju koliko je efikasna televizija u vidu prodaje, zašto je preduzeće Studio Moderna nepoverljivo ušlo u svet digitalnog oglašavanja, a sada bez njega više ne može, i koji su mediji budućnosti.

2. Kreiranje i pričanje priča

Priče koje svojim potrošačima pričaju brendovi, postaju prava nauka. A kako u njih uplesti ciljne grupe, umetnost je koju znaju samo retki. Među njima su sigurno gosti Semplovog okruglog stola, posvećenog umetnosti pričanja priča, na kom će učestvovati Jelena Veljača, kreativna i izvršna producnt hrvatske Nove TV, Damjan Obal, suosnivač slovenačkog start-upa Edgar, Scott Alexander Young, tv-scenarista, pisac i glumac koji trenutno živi u Mađarskoj i hrvatska spisateljica, scenaristkinja i transmedijski kreativac Jasmina Kallay. Ona će u svom predavanju naročito istaći moć internet i video igara kao »produžetka« klasičnih zabavnih sadržaja (filmova, tv-serija, ali i knjiga), koje firme mogu da iskoriste i u marketingu i prodaji.

Kako prilikom osmišljavanja strategije sadržajnog marketinga razmišljati kao urednik, objasniće Nenad Senić, dugogodišnji urednik korporativnih medija koji će pomoću uspešnih i malo manje uspešnih projekata sadržajnog marketinga prikazati vrednost sadržajne strategije. Da novo doba u prvi plan postavlja stvaranje sopstvenih sadržaja, dobro zna i Anna Nemeth, direktorka projekata u mađarskoj medijskoj agenciji ZenithOptimedia.

Doživljaj koji brend svojim potrošačima omogućava preko sopstvenih kanala i sadržaja, kao internetski video snimci, fotografije, muzika i tekstovi, prema njenom mišljenju je najbolji put do uspeha firme. Za brendove su digitalni mediji postali neophodni, a time i blogeri koji im mogu pomoći da poboljšaju odnos sa brendovima. Kako to uraditi savetovaće Matthew Zorpas, osnivač i autor popularnog bloga TheGentelmanBlogger iz Velike Britanije.

3. Inovativna marketinška rešenja u digitalnim medijima

Da je društvena mreža Twitter izazvala pravu oluju u međusobnoj komunikaciji nije novo otkriće. Ali brendovi još nisu u dovoljnoj meri prepoznali njegove prednosti ili im komunikacija sa potrošačima na Twitteru još ne ide najbolje od ruke. Niall Horgan, koji je u Twitteru vođa ključnih stranaka za region EMEA, firmama će savetovati kako da efikasno reaguju na aktuelne događaje i u što većoj meri iskoriste marketing u trenutku.

Pojava koja u digitalnom oglašavanju u poslednje vreme najviše uznemirava oglašivače i medijske agencije jeste aukcioni zakup internet medija u realnom vremenu (real-time bidding, RTB). O čemu se u stvari radi, zašto RTB postiže tako veliki rast, šta brendovi mogu da očekuju kada se nađu u programatičnom prostoru i kako uz njegovu pomoć ostvariti veliku profitabilnost od uložene investicije (ROI) objasniće Paul Gill, vođa internetskog aukcionog zakupa u realnom vremenu iz britanske firme Bid.Media.

Brojni međunarodni oglašivači i njihove komunikacione agencije su prilikom rešavanja svojih marketinških izazova zapeli kod pristupa naredbe i nadzora, smatra Paul Coleman, direktor strateškog planiranja u medijskoj agenciji OMD EMEA iz Francuske, jer se ključna strategija često određuje u svetskim centrima, a zatim se prilagođava lokalnom tržištu. S obzirom na to da brojne grane već prepoznaju moć kolektivnog pristupa saradnje koji omogućava digitalna tehnologija, Coleman će u svom predavanju utvrditi da li i komunikaciona branša može efikasno da ga upotrebi.

4. Razmišljanje (oglašivača) izvan ustaljenih okvira

»Današnja publika ne zna kakav je svet bio bez radija. Ali uz toliko novih blistavih platformi, koje se bore za pažnju slušalaca i novac oglašivača, radio mora da postane radikalniji da bi mogao da ostane relevantan«, smatra svetski autoritet u oblasti radijskog oglašavanja Ralph van Dijk, osnivač i kreativni direktor australijske produkcione kuće Eadrum, koji na prestižnom festivalu kreativnosti Cannes Lions svake godine odnese brojne nagrade za svoje radijske reklame. Na Semplu će govoriti koliko je važno razmišljati van (radijskih) okvira.

Magdalena Malinova, podpredsednica za poslovni razvoj mlade firme TVBeat sa sedištem u Velikoj Britaniji, čiji je suosnivač slovenački preduzetnik Robert Farazin, istaći će potrebu za razmišljanjem izvan okvira telemetrije, odnosno klasičnog praćenja gledanosti televizije. Predstaviće i ekskluzivne podatke o tv-gledanosti za jadranski region, pre svega kako, koliko i na kojim uređajima gledaoci prate tv-sadržaje i šta to znači za marketinšku branšu.

Marketing od usta do usta nije nikakva novost, ali je širenjem digitalnih medija dobio nove dimenzije. Pošto se radi o vrlo osetljivoj oblasti, jer negativne glasine na internetu mogu da izazovu nepopravljivu štetu kompanijama, potrebno je kreirati ga promišljeno i izvan ustaljenih načina razmišljanja. Na kakav način podstaći pozitivne glasine, savetovaće američki stručnjak za odnose sa javnošću i odnosni marketing Patrick Galvin.

Kompletan program konferencije je objavljen na web-strani www.sempl.si/si/program

Leave a Reply