IT

U SAD tinejdžeri podučavaju starije osobe o tehnologiji

U Kolumbiji u američkoj državi Merilend, starijim osobama se nude besplatni časovi upotrebe moderne tehnologije, čime ih podučavaju mladi instruktori.

U tipičnoj učionici, starije osobe uče mlađe, ali kada se radi o učenju o uređajima visoke tehnologije i navigaciji po internetu, situacija se vrlo lako okrene. To je upravo ono što se dogodilo u gradiću Kolumbija, u saveznoj državi Merilend, gde se organizuju besplatni časovi upotrebe moderne tehnologije za starije građane… koje drže tinejdžeri, pa čak i mlađi instruktori, koji su odrasli su digitalnom dobu. Evo šta se dešava kada starija generacija pokušava da uhvati korak s mlađom u svetu tehnologije.

Kada se Majra Staford upisala na kurs tehnologije za seniore, imala je samo jedan cilj – da nauči da koristi svoj ajped.

“Moja ćerka mi ga je dala. Već dugo čeka da počnem da ga koristim.”

edukacija

Staford je veoma blizu tog cilja. Uči i stiče samopouzdanje – “Danas sam više vežbala praktično. Stoga, moj unuk zna da neće moći da se domogne  mog ajpeda.”

Zajon Perkins je učitelj gospođe Staford – “Morate da budete veoma, veoma strpljivi, jer neki od njih znaju manje, a neki više.”

Ovaj kurs je samo jedan od programa koji Centar “50+” nudi starijim stanovnicima Kolumbije, u Merilendu.

“Sve od kigonga i taj čija, imamo programe gde se ljudi sastaju da bi igrali karte, ili kružoke za štrikanje”, priča direktorka Centra, Meredi Mekejg.

Mekejg kaže da je učenje starijih osoba upotrebi tehnologije postalo neophodno.

“Neki od ne izlaze iz kuće ili idu na duga putovanja da bi videli svoju rodbinu. Zbog toga se upuštaju u korišćenje Fejbuka, Skajpa, jednostavno da bi mogli da komuniciraju.”

Postoji i ekonomska korist od ovog trenda. Stručnjak za karijeru i penzionisanje Keri Henon tvrdi da su starije osobe značajni za onlajn ekonomiju.

“Oko trećina korisnika interneta je starija od 50 godina i kako se stariji sve više interesuju za tehnologiju, tako je i kupuju”, kaže Henon.

Tehnologija takođe može da pomogne starijima da pronađu poslove pošto se penzionišu.

Neophodan vam je rezime na internetu, prisustvo na LinkedIn-u. Tako ćete napraviti svoju mrežu. Tako ćete danas pronaći posao”, objašnjava Henon.

To je cilj Karltona Ridkaloveja. – “Kada sam odlazio u penziju 1995, kompjuteri su tek počeli da osvajaju svet, a ja sam završavao karijeru. Nisam mislio da mi je neophodno da naučim da ih koristim.”

Ali sada, da bi napredovao u glumačkoj karijeri, bile su mu neophodne veštine kojim ga uči njegova nastavnica na kursu.

“Kao rezultat toga, uspeo sam da sredim fotografije, a ona mi je pomogla da ih pošaljem agentu”, kaže Ridkalovej.

Njegova nastavnica Medison Lem takođe ima koristi od ovih časova.

“Naučila sam mnogo o tome kako da se povežem s ljudima, jer obično sam stidljiva”, kaže Lem.

Koristi za mlade nastavnike su mnogo veće od samog razvijanja društvenih veština, smatra Safajer Vindli, iz Centra za mlade i tinejdžere, koja rukovodi programom.

“Ovo je nešto gde se osećaju da su potrebni, gde se njihovo znanje ceni i čini ih svrsishodnim”, ističe Vindli.

A tu je i osećaj da ste postigli nešto, tako što ste nekog uveli u digitalnu eru.

Leave a Reply