Mastercard donosi budućnost već sada

Svetski kongres mobilne tehnologije (MWC) 2019 u Barseloni je prilika za Mastercard, vodeću tehnološku kompaniju u platnoj industriji, da predstavi inovativna rešenja koja pojedincima i kompanijama omogućavaju širi pristup i uključivanje, ali i unapređuju njihove svakodnevne aktivnosti. Na MWC 2019, Mastercard je predstavio partnerstva sa nekoliko vodećih kompanija koja će podstaći ubrzani tehnološki rast na globalnom nivou, čime se još jednom dokazuju da Mastercard donosi budućnost već danas.

Mastercard je potpisao globalni Sporazum o razumevanju sa kompanijom Angaza, koja posluje u oblasti logistike i dostave, kojim su se kompanije obavezale da stvore efikasno rešenje za digitalna plaćanja za lakši pristup povoljnim tehnologijama kao što su sistemi solarnih panela za kućnu upotrebu ili pumpe za vodu za ljude i firme na tržištima u razvoju širom sveta.

Koristeći Angaza PAYG sistem, integrisanu tehnologiju za merenje i praćenje, i Mastercard vrhunska rešenja za digitalna plaćanja i infrastrukturu, uključujući i QR tehnologiju, ovo partnerstvo neće samo učiniti osnovne potrepštine dostupnijim, nego će i pomoći ljudima bez pristupa kreditima i tradicionalnom bankarskim uslugama da krenu putem finansijske inkluzije.

Partnerstvo je najavljeno nakon uspešnog pokretanja prvog Mastercard PAYG sistema u Ugandi prošle godine, koji spaja jeftinu QR tehnologiju sa internetom stvari (IoT) u cilju boljeg i sigurnijeg plaćanja.

Takođe, Mastercard je udružio snage sa kompanijom MegaFon, vodećim ruskim telekomunikacijskim operatorom, kako bi korisnicima pametnih uređaja finansijske servise učinili još dostupnijim i lakšim za korišćenje. Partneri su potpisali Sporazum o saradnji o razvoju mobilnih finansijskih usluga za pretplatnike i predstavili su uslugu Kredit putem mobilnog telefona tokom MWC-a u Barseloni. Mastercard Digital Enablement Service (MDES) će se pobrinuti za sigurnost plaćanja. Stručnjaci smatraju Rusiju globalnim liderom u prihvatanju beskontaktnih i mobilnih plaćanja. Danas, preko 15 miliona MegaFon pretplatnika kupuje putem mobilnih telefona i preko 2 miliona korisnika koristi MegaFon Bank mobilnu aplikaciju sa svojim Mastercard nalogom.

S obzirom na to da Rusija ima sve veću ulogu u globalnom razvoju tehnologija, Mastercard i Cardsmobile, ruska tehnološka kompanija, predstavili su univerzalnu platformu za tokenizaciju, koju pokreće Mastercard Digital Enablement Service (MDES). Nova platforma pruža uslugu za dodavanje postojećih Mastercard kartica i izdavanje novih na mobilnim telefonima i drugim prenosivim uređajima koji podržavaju tehnologiju beskontaktnog plaćanja, kao što su privesci za ključeve, pametni nakit, ključevi od auta, satovi i drugi uređaji. Ovo inovativno rešenje, koje je predstavila kompanija Cardsmobile na MWC 2019,  dobilo je Mastercard sertifikat kao siguran digitalni novčanik.

U cilju pokrivanja i bliskoistočnih tržišta, Mastercard je potpisao Sporazum o razumevanju sa kompanijom du, ćerkom kompanije Emirates Integrated Telecommunications Company (EITC), da istraži kako kompanijino NuDetect rešenje može doneti sigurnija i integrisana plaćanja za korisnike pametnih

uređaja širom Bliskom Istoka i Afrike. NuDetect koristi programe da analizira „pasivnu biometriju“, kao što je način na koji osoba kuca, drži telefon, pomera kursor miša ili gde koriste svoj mobilni telefon, kako bi sprečili krađe i prevare, a tu su uključena i plaćanja putem interneta.

U Italiji, Mastercard i The Space su zajedno pokrenuli The Space Cinema, novu aplikaciju koja daje ljubiteljima filma jednostavniji način odlaska u bioskop, koristeći samo mobilni telefon, bez stajanja u redovima na blagajni. Aplikacija, dostupna na iOS i Android platformama, omogućava potrošačima da kupe ulaznice samo jednim klikom na siguran i brz način na svom telefonu, ali da karticu ranije registruju u aplikaciji. Takođe, omogućava potrošačima da vide najave za filmove i pročitaju detaljne sižee filmova koji će biti emitovani u više od 300 Space Cinema bioskopa širom Italije, a pruža im i pristup ekskluzivnim promocijama i premijerama. Umesto stajanja u redu, ljubitelji filma mogu kupiti karte preko aplikacije, bez potrebe za štampanjem i jednostavno pokazati barkod i preskočiti red na blagajnama.