apple
Mobile

Apple rizikuje da bi ostao relevantan

Bilo da je to novi način plaćanja robe, tanji, brži leptop ili potpuno novi uređaj kao što je „Apple Watch“ – nijedna druga kompanija ne uspeva da učini obično predstavljanje svojih proizvoda događajem koji se toliko željno iščekuje.

Američki tehnološki gigant „Epl“ ove nedelje je značajno povećao svoje učešće na tržištu, dodajući svojoj proizvodnoj liniji novu kategoriju – takozvanu „tehnologiju koja se nosi“. Da li će „Epl“ i ovog puta prodrmati tržište, kao što je to činio sa svojim ranijim pametnim telefonima i drugim uređajima, ostaje da se vidi. Bilo kako bilo, poslovni eksperti smatraju da „Epl“ predstavlja model za biznise kada je reč o tome kako ostati relevantan.

apple

Bilo da je to novi način plaćanja robe, tanji, brži leptop ili potpuno novi uređaj kao što je „Epl Voč“ – nijedna druga kompanija ne uspeva da učini obično predstavljanje svojih proizvoda događajem koji se toliko željno iščekuje. Ono u čemu je „Epl“ zaista dobar jeste preuzimanje rizika, kaže urednica vebsajta CNET Lindzi Tarentin.

“Postoji rizik da će ljudi pomisliti ‘Imam telefon, šta će mi te iste funkcije na ruci?’ Takođe postoji rizik da bi trajanje baterije mogao da bude zaista ograničavajući faktor”.

Međutim, rizik je oduvek bio važan aspekt inovacije. Neki kažu da je izvršni direktor „Epla“ Tim Kuk bio uspešan u eri posle smrti osnivača Stiva Džobsazato što je spreman da se odrekne stabilnosti da bi zadržao relevantnost. To je jedna od poenti nove knjige stručnjaka za poslovnu motivaciju Kevina Pola Skota.

“Oni poručuju ‘Mogli bismo da nastavimo da radimo ono što radimo, da to radimo dobro i preživimo, ali smo odlučili da se toga odreknemo, da se kockamo s nekim velikim stvarima’, a ono što u stvari traže jeste da ostanu značajni. Upravo zato ‘Epl“ nastavlja da iznova menja poslovni svet”.

Međutim, ako ćemo pošteno, Skot navodi i da „Epl“ ima tri stvari koje mu idu u korist.

“Epl se uvek trudi da nas drži u stanju neke neizvesnosti, tera nas da želimo da ga pratimo. Drugo, ne pričaju toliko često, tako da kada nešto kažu onda je to vredno kazivanja, i treće, imaju status kod svojih pristalica skoro kao da su kult“.

S cenama od 350 dolara za sportski model, pa sve do modela od 18-karatnog zlata koji će koštati 10.000 dolara – te brojne „Eplove“ pristalice će verovatno biti dovoljne da kompanija proda milione novih satova, kada se  24. aprila pojave na tržištu.

Bez obzira koliko dobro prođe u drugom kvartalu, kaže Džon Silva,predsednik Nacionalnog udruženja za poslovnu ekonomiju, “Eplov” uspeh je dokaz da inovacija prodaje – čak i kada je ekonomija u teškoj situaciji.

“To nam govori da je nivo inovacije prilično visok u odnosu na dosta negativne sentimente  u ekonomiji, a takođe, mnogo toga se menja u smislu uloge preduzetništva u američkoj ekonomiji“.

Akcije „Epla“ na berzi skočile su za oko pola procenta posle jučeršanjeg predstavljanja. Kalifronijska kompanija prošle nedelje je postala novi član Dau Džonsa… što znači da će se svaki skok i pad bogatstva kompanije odražavati u najpraćenijem berzanskom indeksu na svetu.

Leave a Reply