Mastercard mobilno plaćanje
Mobile

Beskontaktno plaćanje faza koja prethodi implementaciji mobilnog plaćanja

Na medijskom skupu koji je kompanija MasterCard organizovala u Beogradu, predstavnici ove kompanije: Artur Turemka, izvršni direktor za tržišta Balkana, i Katarina Kakalikova, menadžer za javnu politiku u kompaniji MasterCard za oblast centralne i istočne Evrope, govorili su o inovacijama u oblasti platne industrije u Srbiji i širom CEE regiona i načinu na koji oni utiču na srpsku ekonomiju.

 

„Očekuje se da će se u narednih pet godina oblast plaćanja promeniti više nego u prethodnih 50, a kompanija MasterCard će predvoditi u oblasti inovacija kako nastavljamo da se krećemo ka budućnosti u kojoj smo svi povezani. Kupovina robe i usluga  kakvu svi želimo postajaće sve brža, jednostavnija i sigurnija uz uvođenje novih tehnologija,“ rekao je Turemka.

 

Mastercard mobilno plaćanje

Mastercard mobilno plaćanje

Srbija je bila među prvim zemljama u CEE regionu i prva na Balkanu gde je uvedena MasterCard beskontaktna tehnologija, nakon što je imala svetsku premijeru 2005. godine. Beskontaktna tehnologija korisnicima pruža brz i elegantan način plaćanja prilikom svakodnevnih kupovina i idealna je za lokacije na kojima se tradicionalno koristi velika količina gotovine, a gde je brzina plaćanja od suštinske važnosti, počevši od velikih trgovinskih lanaca i trgovaca koji pružaju brzu uslugu, do malih, lokalnih trgovaca. Ovakav proces plaćanja je praktičan kako za kupce, tako za trgovce; transakcije se obavljaju za svega par sekundi prislanjanjem kartice na čitač na kasi. Plaćanja su zaštićena čip tehnologijom i nije potrebno unositi PIN koda za iznose manje od 1.500 RSD.

 

Turemka je rekao: „Naše iskustvo pokazuje da kada ljudi počnu da plaćaju beskontaktno, nikada se ne vrate na tradicionalna plaćanja. Prihvat beskontaknih plaćanja postaje standard u Srbiji počevši od 1. jula 2015. godine za nove POS terminale, odnosno od 1. jula 2018. godine za one već postojeće, te je tržište Srbije jedno od regionalnih lidera u oblasti inovacija.”

 

Sledeći primer Srbije, Bosna i Hercegovina, Bugarska, Hrvatska, Makedonija i Crna Gora implementirale su beskontaktna plaćanja, a sve veći prihvat ove platne metode je ilustovan u Bugarskoj, koja je početkom godine imala evropsku premijeru usluge za beskontaktno plaćanje u taksi vozilima.

 

Kada je u pitanju širi region centralne i istočne Evrope, inovacije kompanije MasterCard uključuju MasterPass. Za sada je ova usluga lansirana u Poljskoj i Češkoj i predstavlja jedinu digitalnu platformu na svetu koja eliminiše potrebu za unošenjem informacija o plaćanju i dostavi prilikom svake kupovine, čime se proces plaćanja sa bilo kog uređaja pojednostavljuje i ubrzava.

 

Katarina Kakalikova je naglasila da je beskontaktno plaćanje faza koja prethodi implementaciji mobilnih plaćanja. Sa procentom penetracije mobilnih telefona u Srbiji od 130%[1] 2014. godine, što je značajno više u odnosu na svetski prosek od 93%[2], tržište Srbije je dobro pripremljeno za infrastrukturu za mobilno plaćanje.

 

Ona je takođe naglasila prednosti koje napredne mobilne tehnologije donose vladama i ekonomiji zemalja uopšte, kao i potrošačima, trgovcima i bankama, ali je takođe naglasila i potrebu za pozitivnim zakonodavnim okvirom kako bi se pospešio dalji napredak.

 

„Iskustva iz drugih zemalja pokazuju koje su to velike prednosti koje proističu iz zakonodavnog okvira koji omogućava inovacijama da se dalje razvijaju,“ reka je Kakalikova.

Leave a Reply