Beskontaktno placanje mobilnim telefonom
Mobile

Mobilna plaćanja u Srbiji – saradnički pristup

Mellon Serbia je 25. februara organizovala uspešan događaj na temu savremenih trendova u mobilnim plaćanjima pod nazivom “Mobilna plaćanja u Srbiji – saradnički pristup”, zajedno sa svojim partnerom, kompanijom “Gemalto”, svetskim liderom u oblasti digitalne bezbednosti. Konferenciju je obeležila zainteresovanost i spremnost za saradnju kako pružaoca usluga ovakvog vida plaćanja, tako i korisnika mobilnog plaćanja i istakla se važnost daljeg razvijanja ovakvih inicijativa.

Tokom ovog događaja, kompanija Gemalto je predstavila svoja rešenja i usluge za razvijanje mobilnih plaćanja, uključujući vodeći NFC servis, Trusted Services Hub (TSH). Gemaltov TSH je servis baziran na principu ključ u ruke, koji omogućava finansijskim institucijama, preduzećima, prevoznicima i svim provajderima digitalnih usluga da na bezbedan način razvijaju i upravljaju uslugama plaćanja preko raznovrsnog portfolija mobilnih telefona i mobilnih mreža širom sveta.

Beskontaktno placanje mobilnim telefonom

Beskontaktno placanje mobilnim telefonom

 

Prema Mellonu, većina platnih kartica u Srbiji su beskontaktnog tipa, a broj POS terminala opremljenih NFC sistemom se konstantno povećava. Finansijske institucije su već uložile značajne investicije u beskontaktnu infrastrukturu, a koristeći Gemaltov “Trusted Service Hub”, mogu da kreiraju aplikacije za plaćanje na mobilnim uređajima i time da izvuku najbolje iz EMV beskontaktne infrastrukture, automatski prelazeći iz beskontaktnog EMV u mobilni EMV. Ne treba posebno naglašavati neizbežan brzi razvoj pratećih sigurnosnih okvira u mobilnom plaćanju, od već utvrđenih sigurnosnih elemenata (SE based solutions), kao što je NFC SIM kartice sa velikim brojem aplikacija, stvarajući TEE (Trusted Execution Enviroments) i cloudbazed tokenizaciju. “Srbija ubrzanim tempom postaje društvo koje sve više koristi prednosti bezgotovinskog plaćanja”, rekao je u svom obraćanju g. Stefanos Karapetsis, generalni direktor kompanije Mellon Serbia.

“U interesu je svih interesnih strana u Srbiji – počev od svih ključnih sektora, ali pre svega banaka i mobilnih operatera da sarađuju, kako bi obezbedili jednake usluge stanovništvu, bez obzira na izbor banke ili mobilnog operatera od strane pojedinca. Ovakav vid saradnje bi snizio troškove infrastrukture, ubzao usvajanje sistema i obezbedio prohodnost za razvijanje velikog broja mobilnih usluga koje bi olakšale interakcije građana.

U ovom nastojanju, i regulatorna i standardizaciona tela moraju biti aktivna kako bi se zagarantovala interoperabilnost i bezbedsnost razvijenih rešenja. Sastavni deo dešavanja je činila i obimna prezentacija g. Miroslava Ohnuta, generalnog direktora kompanije Gemalto sa sedištem u Pragu i prodajnog direktora rešenja za područje Istočne Evrope i CIS, kao i interesantna demostracija rešenja koje ističe jednostavnost korišćenja mobilnih uređaja u kombinaciji sa bankovnim karticama u svrhu realizacije svih vrsta plaćanja.

Leave a Reply