Najnovija generacija Canon kamere

Canon Europe potvrđuje svoju posvećenost industrijama kinematografije i emitovanja, pružajući im dva nova i svestrana proizvoda koji pomeraju granice kreativnosti i ispunjavaju višestruke zahteve produkcije. U aprilu je predstavljena najnovija generacija kamere sistema Cinema EOS sa novim Super 35mm 4K CMOS DGO (Dual Gain Output) senzorom, modularnim dizajnom i mogućnošću da snima u više formata – EOS C300 Mark III.

Canon je je takođe predstavio CN10X25 IAS S – svestrani CINE-SERVO 25 mm – 250 mm 10x snažni zum objektiv sposoban za 8K sa izuzetno širokim opsegom fokusne dužine i mogućnosti da se produži do 375 mm pomoću ugrađenog 1,5x optičkog ekstendera. Pored toga, Canon je najavio nove nadogradnje firmvera za profesionalne monitore i kamere sistema Cinema EOS – koji unapređuju funkcionalnost, kompatibilnost i proces rada.

Nadograđujući prestižni EOS C300 Mark II predstavljen 2015. godine, EOS C300 Mark III demonstrira Canon-ovu izvrsnost u inovacijama video zapisa. Zahvaljujući novom DGO senzoru koji pojačava HDR izlaz na više od 16 koraka dinamičkog opsega, prilagodljivom dizajnu – sličnog dizajnu modela EOS C500 Mark II koji je pušten u prodaju prošle godine – i mogućnosti da snima brzinom do 120 slika u sekundi u formatima 4K Cinema RAW Light ili XF-AVC 1 – ova kamera je pogodna za različite produkcije. Takve funkcije čine kameru EOS C300 Mark III savršenim izborom za one koji žele da produciraju sve, od dokumentaraca i reklama do korporativnih video snimaka i drama.

Njegovo stvaranje, kao i novog objektiva CN10X25 IAS S, direktan je odgovor Canon-a na pravljenje kompleta koji odgovara na stalno rastuće potrebe industrije za sadržajem visokog kvaliteta u okviru svih žanrova. Kao prva od Canon-ovih kamera koja može da se pohvali DGO senzorom – novorazvijenim sistemom za beleženje slike koji pruža izuzetno čistu sliku pri slabom svetlu kao i vrhunske sposobnosti beleženja HDR-a – EOS C300 Mark III omogućava profesionalcima da zabeleže zadivljujući HDR kao nikada do sada. Svaki piksel na senzoru se očitava uz dva različita nivoa pojačavanja – jedan visok i jedan nizak – koji se onda kombinuju kako bi se napravila jedna slika.

Očitavanje sa većim pojačavanjem je optimizovano da zabeleži čiste detalje u tamnijim oblastima, dok je očitavanje sa nižim pojačavanjem optimizovano da zabeleži detalje u svetlijim oblastima. Kada se iskombinuju, sa preciznošću na nivou piksela, detalji i kvalitet na svetlim i tamnim delovima slike se očuvavaju i pojačavaju – što profesionalcima omogućava da postignu impresivan dinamički opseg do 16+ koraka. Osim toga, DGO senzor je takođe kompatibilan sa Dual Pixel CMOS AF-om, pružajući veću slobodu kreativcima. Svestrana mogućnost snimanja u više formata kamere EOS C300 Mark III pruža efikasnost procesa rada koja ispunjava zahteve produkcije u okviru emitovanja i kinematografije.

Mogućnost ove kamere da interno snima 4K Cinema RAW Light pruža sve prednosti RAW datoteke po pitanju fleksibilnosti u postprodukciji, ali uz manju veličinu datototeke – olakšavajući trud i cenu koji prate datoteke velikih veličina. Pored toga, EOS C300 Mark III može da snima interno u formatima Canon XF-AVC pri 4K DCI i UHD pri 4:2:2 10-bitno, kao i 2K i Full HD. Za snimanje koje nije RAW u formatu XF-AVC, profesionalci mogu da izaberu ALL-I ili Long GOP kako bi snimali uz veću kompresiju radi efikasnijeg procesa rada i dužih vremena snimanja. Kada se snima 2K ili Full HD u Super 35 mm, snimak iskorišćava pune mogućnosti 4K senzora.

Ovom snimku se interno smanjuje nivo uzorkovanja prilikom snimanja pri rezoluciji koju je korisnik izabrao – pružajući viši kvalitet slike i beskompromisno vidno polje izabranog objektiva zahvaljujući tome što nema opsecanja senzora. Profesionalci mogu ovu kameru da iskonfigurišu korišćenjem dve različite opcione jedinice za proširenje (Expansion Units EU-V1 i EU-V2) – koje obe dodaju telu kamere dodatne terminale za povezivanje i proširuju kompatibilnost ove kamere sa različitim stilovima snimanja.

Osim toga, nosač objektiva može da se menja između EF, PL i EF Cinema Lock nosača bez potrebe za slanjem kamere autorizovanom servisnom centru – što je velika prednost za profesionalce koji žele da kreiraju produkcije različitih izgleda. Zahvaljujući izuzetnoj optici i kompaktnom i laganom dizajnu, svestrani CN10X25 IAS S CINE- SERVO objektiv sposoban za 4K i 8K ispunjava brojne produkcijske potrebe.

Zahvaljujući širokom opsegu žižne daljine, mogućnosti da se konfiguriše kako za produkciju emitovanja tako i za kinematografsku produkciju, kao i kompatibilnosti sa Super 35 mm kamerama i kamerama sa Full Frame 2 senzorom (senzor punog kadra) – ona je savršena za profesionalce koji žele da snimaju visokokvalitetne produkcije u okviru raznih žanrova poput drame, reklama, sportova i dokumentaraca. Iz tih razloga, ovaj objektiv je odličan par sa modelom EOS C300 Mark III. Zahvaljujući blendi od 11 listića, postiže se boke koji je mekan i subjekte ističe toplim tonovima boja radi postizanja superiornog kvaliteta slike i kinematografskog prikaza.

Kada se koristi sa Canon-ovim kamerama sistema Cinema EOS, uključujući EOS C300 Mark III, on pruža vrhunski kvalitet slike, operativnost i pouzdanost koje industrija zahteva. Proizvodeći optički izvrsne ‘kinematografske’ slike koje su oštre od centra do spoljašnjih ivica, ovaj snažni zum objektiv može da se uhvati u koštac sa širokim opsegom situacija snimanja od 25- milimetarskog širokog ugla do 250-milimetarskog telefoto položaja.

Ovaj opseg može da se proširi do impresivnih 375 mm pomoću ugrađenog 1,5x optičkog ekstendera, omogućavajući profesionalcima da zabeleže izvanredno kvalitetan uvećan sadržaj zadivljujućih trenutaka koji se dešavaju u daljini. Osim toga, zahvaljujući ugrađenom ekstenderu moguće je uvećati veličinu slike objektiva kako bi bila kompatibilna sa kamerama sa 35-milimetarskim senzorom punog formata – kao što je Canon-ov EOS C500 Mark II – što je velika prednost koja pomera granice mogućnosti objektiva.

Ergonomska pogonska jedinica objektiva CN10X25 IAS S je odvojiva, zbog čega je prilagodljiva raznovrsnim zahtevima produkcija emitovanja i kinematografije. Njegov nosač objektiva takođe može da se menja između EF i PL nosača 3 pružajući profesionalcima čak još veću vrednost i fleksibilnost. Njegova usaglašenost sa širokom lepezom komunikacionih standarda koji podržavaju EF komunikaciju sa EF nosačem i Cooke/i tehnologiju sa PL nosačem, pružaju dodatnu podršku i funkcionalnost koja je od izuzetne koristi onima koji zahtevaju visokokvalitetan objektiv pogodan za razne produkcije. Takođe je podržana i 12-pinska serijska komunikacija za standarde emitovanja, kao i 20-pinski konektor koji izbacuje precizne podatke o položaju objektiva namenjene različitim virtuelnim sistemima.