Rast kineskog izvoza e-trgovinom

Izvoz kineske onlajn trgovine porastao je prošle godine za 14,5 odsto i dostigao je vrednost 6,3 biliona juana (trilion dolara) prema podacima Istraživačkog centra za onlajn trgovinu (ECRC).

Izvozna onlajn trgovina je deo rastuće spoljne trgovine Kine i pripada joj ključna uloga u restruktuiranju i jačanju kineskog trgovinskog obrasca, ocenio je Džang Džouping, analitičar u ECRC.

Kina je svetski važan izvoznik robe, a izvoz robe putem onlajn trgovine zamenio je klasičnu trgovinu u stabilnom obimu, pokazujući dobar trend rasta, rekao je Džang.

Prema izveštaju, u prošloj godini vrednost izvoza putem interneta porasla je za 13,3 odsto na 5,1 bilion juana, dok je maloprodaja na internetu dostigla 1,2 biliona juana, što je rast za 21,2 odsto u odnosu na prethodnu godinu.

Nagla ekspanzija prekogranične onlajn trgovine omogućila je malim i srednjim preduzećima da učestvuju u svetskoj trgovini.