Software

Beogradski startup MediaWorks sprema softver za digitalizaciju magazina

Podaci za globalno tržište magazina kažu da je na tržištu trenutno više od 17,000 redovnih časopisnih izdanja, da je u industriji zaposleno oko 550.000 ljudi i da tržište godišnje vredi više od 108 milijardi dolara. Beogradski MediaWorks sa svojim softverom za digitalne magazine cilja na to tržište, ali i šire – na ostale medijske kompanije, marketinške agencije za kreiranje brošura ali i generalno vlasnike brendova koji žele da komuniciraju sa svojim kupcima na napredan način.

„Naša platforma donosi rešenje za eru nakon štampanih medija. Smatramo da se svet digitalnih magazina mora menjati, kako bi izdavačima ubuduće donosio poslovni uspeh. Većina digitalnih magazina su trenutno čist prenos sa papira na ekran, ne obazirući se na potrebe novog čitaoca i pravila koja važe u digitalnom svetu.Magazin kreiran uz pomoć naše platforme daće svakom čitaocu ponaosob prilagođen magazin, u zavisnosti od njegovih interesa, lokacije, istorije čitanja i profila na društvenim mrežama. Ovo važi i za oglase, a sadržaj će se moći menjati i iz minuta u minut, u stilu novina iz Back To The Future 2,“ kaže jedan od osnivača Nikola Janković. Izdavači uz pomoć web administrativnog interfejsa kreiraju magazin za tablete.

BnleqS1IcAAF08S

To mogu uraditi za samo nekoliko minuta, na osnovu papirnog izdanja kome dodaju multimediju i interaktivnost, ili kreirati potpuno nov digitalni medijski proizvod. Krajnji proizvod svakog izdavača je digitalni magazin za iPad, Android i Windows tablete, koji menja sadržaj u odnosu na interesovanja korisnika i njihovu lokaciju, sa integracijom društvenih mreža i komentarima, te ažurisanjem sadržaja u realnom vremenu, ne samo na dan izdavanja.

MediaWorks su osnovali ljudi sa iskustvima u štampanim i digitalnim medijima. Nakon iskustva sa izdavaštvom od preko 20 štampanih magazina u Sloveniji i Hrvatskoj, Nikola Janković se vratio u Beograd i udružio sa Ivanom Jelićem, čija iskustva iz digitalnih medija sadrže kreiranje portala i aplikacija sa više miliona posetilaca mesečno. U Beogradu je sastavljen ambiciozan mlad tim, koji smatra da ovo nije krajnji rezultat njihove kompanije:

„U budućnosti, medijske kuće će kreirati sadržaj i neće razmišljati o tome na koji servis ili hardver će ga distribusati. To mogu biti Facebook, Twitter, Digg It ili Foursquare, kao i hardverske platforme, od telefona, interaktivnih naočara, satova ili frižidera… Izdavač neće trebati čak ni da zna da sve te platforme postoje – mi ćemo se pobrinuti za to da se njegov sadržaj prilagodi ekranu i korisniku istih, a da opet ostane pod direktnom kontrolom medija,“ rekao je Janković. Savamala je tako kao rastući beogradski kvart dobila još jedan ambiciozan tim. Kompletan razvoj odvija se u Beogradu, a osim napredne tehnologije, fokus je i na dizajnu. Za potrebe dizajna sastavljen je mali all-star tim: Andrijana Vešović, u Twitter-svetu već poznata kao Zombijana Bones te beogradski „Braća Burazeri“ Nikola i Nenad Radojčić. Prvi magazini kreirani iz pomoć MediaWorks platforme pojaviće se na tržištu već od juna ove godine.

Leave a Reply