Software

Ubisoft konsultovao Kaspersky Lab oko autentičnosti scenarija za igru Watch Dogs

Tim Kaspersky Lab stručnjaka konsultovan je od strane tvoraca akciono avanturističke igre Watch Dogs, puštene u prodaju 27. maja širom sveta, od vodećeg proizvođača, izdavača i distributera interaktivnog zabavnog sadržaja, kompanije Ubisoft. Cilj ove saradnje bio je da se izbegne preterana senzacionalizacija i pogrešno tumačenje sajber područja, kao i da zamišljeni sajber scenariji u igri budu što je moguće autentičniji, kako za vreme igranja tako i u razvoju likova i zapleta.
Watch Dogs priča priču o Aiden Pearce, brilijantnom hakeru čija je kriminalna prošlost dovela do nasilne porodične tragedije. Sada u lovu na one koji su povredili njegovu porodicu, igrači će moći da prate i obračunavaju se sa svojim neprijateljima, koristeći sve što je vezano za Centralni operativni sistem grada (ctOS). Watch Dogs omogućava igraču da koristi sam grad Čikago kao svoje ultimativno oružje i da kreira sopstveni stil osvete.

Watch_Dogs

Razvojni tim Watch Dogs kontaktirao je Kaspersky Lab stručnjake za bezbednost početkom 2013., ubrzo nakon što je objavljen opširan naučni rad o kampanji sajber špijunaže nazvan Red October. To je kompeksan priručnik za sajber špijunske akrivnosti, sposobne da ukradu podatke sa računarskih sistema, skupe informacije sa pametnih telefona, snime zvuk ako uređaj ima mikrofon, hakuju video zapis veb kamera i sve to postave na server. U tom trenutku, veći deo scenarija za Watch Dogs je već bio gotov, programeri su ga samo dorađivali kako bi izgledao realnije. Ovde se uključio tim stručnjaka iz Kaspersky Lab. Oni su pružili tehničke konsultacije i predloge oko onih stvari koje su smatrali autentičnim i oko onih stvari koje je trebalo još doraditi, urediti i promeniti kako bi doživljaj tokom igranja i tok razvijanja zapleta bili što više tehnički autentični.

Komentarišući saradnju sa Ubisoft kada je reč o Watch Dogs, Vitalij Kamluk, glavni istraživač bezbednosti u Kaspersky Lab’s Global Research & Analysis timu, rekao je:”Kada smo prvi put čuli za igru bili smo vrlo intrigirani. Ubisoft je bio prilično precizan kada je reč o predviđanju predstojećih pretnji i kako će možda gradovi izgledati za pet ili deset godina. Mnogi hakovi iz igre su već postali stvarnost. Igra na dobar način prikazuje šta može da se desi ako kontrola nad sistemima završi u pogrešnim rukama. Takvu kontrolu sada možete da uzmete u svoje ruke i vidite na koji način ona uzrokuje poteškoće za ljude oko vas. Možete ići i u ekstreme, stvarajući haos u gradu. Vaši postupci mogu čak i da povrede ili ubiju ljude.”

Na primer, većina hakova u igri su oko toga da je automatski sistem kontrole kompromitovan. Ovo je relativno novi trend koji je započet pre nekoliko godina sa pojavom Stuxnet crva, koji je napao industrijski kontrolni sistem u iranskoj nuklearnoj ustanovi. Ovo je bio primer kako kompjuterski program može da pokvari stvari u realnom svetu – Stuxnet je zaista pokvario fizičku opremu. A istu stvar imate i u Watch Dogs.

Vitali Kamluk je dodao:”Iako su neki napadi vrlo slični onima koji se dešavaju u stvarnom svetu, to je i dalje samo simulacija – na sreću! Od ključnog značaja je razumeti da Watch Dogs ne podučavaju hakovanju. Ono što rade je da vam pokazuju koliko zapravo hakerski alat može biti moćan. Nadamo se da će ova igra naterati ljude da razmisle o bezbednosti budućih operativnih sistema gradova, koji moraju vrlo ozbiljno da se shvate. Na kraju krajeva, ako su takvi sistemi hakovani, posledice mogu biti katastrofalne.”

“Radieći sa Kaspersky Lab pomoglo nam je da učvrstimo tehničku autentičnost igre.”, rekao je Tomas Džefrojd, direktor za sadržaje brenda Ubisoft, “Izvesnu slobodu morali smo da uzmemo kako bi učinili igru zanimljivom tako da su nam Vitalij i njegov tim dali savet oko okvira u kojima je ovaj sadržaj uključen u video igru.”

Leave a Reply