asteroid
Tehno - Nauka

Asteroid 2004 BL86 će projuriti pored Zemlje

Asteroid veličine planine sprema se da projuri pored Zemlje, najavili su danas astronomi, dodajući da je reč o retkom preletu kakav se viđa jednom u deset godina.

Asteroid 2004 BL86 će u toku današnjeg dana (26. januar) proleteti na udaljenosti od svega 1,2 miliona kilometara od Zemlje, što je tri puta veća razdaljina od one između Zemlje i Meseca.

Putujući svemirski kamen, koji ne predstavlja pretnju za našu planetu, specifičan je po tome što je daleko veći od većine asteroida – sa prečnikom od 900 metara.

...

Većina objekata koji prelete pored Zemlje imaju između 15 i 30 metara u prečniku.

“Ovo je najveće svemirsko telo koje će se ‘očešati’ o nas do 2027”, piše u časopisu Sky and Telescope, prenosi AFP.

Naredni veliki asteroid koji će se približiti Zemlji je asteroid 1999 AN10 koji će nam doći u posetu za 12 godina.

Astronomi su veoma uzbuđeni što će moći da izbliza posmatraju asteroid 2004 BL86, misteriozno telo koje ćemo ponovo imati priliku da vidimo tek za 200 godina.

“Trenutno, ne znamo gotovo ništa o ovom asteroidu i spremni smo na svakakva iznenađenja”, kazao je astronom Lens Bener sa Američke svemirske agencija (NASA).

NASA je saopštila da asteroid neće biti vidljiv golim okom već samo teleskopom ili jakim dogledom, a moći će najbolje da se vidi između 17.07 i 17.52 časa po našem vremenu.

Asteroid 2004 BL86, koji se kreće prema severu, prema sazvežđu Raka, otkriven je pre 11 godina zahvaljujući teleskopu LINEAR u Nju Meksiku.