Personal magazin
  • Blog
  • Internet
  • Mobile
  • Hardware
  • Software
  • IT
  • Tehno – Nauka
  • Arhiva
IT VESTI
Kandida Hofer nagrađena za izuzetan doprinos fotografiji na...
Nikon predstavlja AF-S NIKKOR 180–400mm f/4E TC1.4 FL...
BEST Beograd – EBEC Challenge
Otpočeo projekat „Digitalni gradovi“
Šta IT-jevci traže od poslodavaca u Srbiji?
Novi LG monitori donose sliku vrhunskog kvaliteta, odlične...
Digitalizacija zdravstva u službi pacijenata, lekara i nauke
Gala premijera digitalno restaurisanog filma “Ko to tamo...
Za jedan NEO ugovor dva telefona
Pokrenuta studija o potencijalima digitalne transformacije na Zapadnom...

Personal magazin

  • Blog
  • Internet
  • Mobile
  • Hardware
  • Software
  • IT
  • Tehno – Nauka
  • Arhiva
Tehno - Nauka

Matematička formula za predviđanje verovatnoće nestanka čarapa u mašini za veš

Jun 1, 2016

Britanci prilikom pranja veša u mašini u proseku gube 1,3 čarape svakog meseca, što predstavlja više od 15 čarapa godišnje. Kada ovaj broj prevedemo u izgubljene čarape tokom čitavog života,…

samsung mašine za pranje veša

Britanci prilikom pranja veša u mašini u proseku gube 1,3 čarape svakog meseca, što predstavlja više od 15 čarapa godišnje. Kada ovaj broj prevedemo u izgubljene čarape tokom čitavog života, onda dobijemo brojku od 1264 čarape, što znači da prosečnog Britanca gubitak ovog dela garderobe košta neverovatnih 2,528 funti.

Ovo su samo neki od rezultata istraživanja koje je sprovela kompanija Samsung kako bi lansirala svoju inovativnu AddWash mašinu za pranje veša i otkrila uzrok jedne od najvećih životnih misterija – zašto čarape nestaju u veš mašini. Sprovedena britanska studija navela je naučnike da osmisle matematičku formulu za predviđanje verovatnoće ostajanja sa neparnim brojem čarapa nakon ciklusa pranja u veš mašini.

Nakon mnogobrojnih zanimljivih teorija o izgubljenim čarapama sprovedena su istraživanja koja su otkrila da na nestanak čarapa prilikom pranja veša najviše utiču složena procedura pranja tj. način na koji je veš sortiran – na osnovu boje, temperature i broja čarapa u svakom ciklusu pranja, kao i zaboravljene čarape zapale iza radijatora, ispod nameštaja ili jednostavno one koje su greškom spojene sa tuđim parom.

Osim ovih praktičnih razloga, ustanovljeni su i snažni psihološki faktori koji doprinose nestanku čarapa. Pre svega, tzv. „neprihvatanje odgovornosti“, jer postoji tendencija da pojedinac očekuje da će veš pokupiti neko drugi, ili ukoliko čarapu ne nađemo na mestima na kojima prvo proverimo, odmah pretpostavljamo da je zauvek izgubljena i uveravamo sebe da nije ni bilo njenog para.

Nakon prikupljenih rezultata, psiholog dr Sajmon Mur i statističar Džef Elis svoje nalaze su oblikovali u matematičku formulu za gubitak čarape.

Index za gubitak čarape = (L+C) – (P x A)
Što je veći broj, veća je verovatnoća da će se čarapa izgubiti.

Za precizniju vrednost, formula se može prilagoditi izračunavanju verovatnoće za gubitak čarape u jednoj nedelji koristeći verziju za statističko modeliranje softvera koji dodaje konstante na sledeći način:

Prob= 0.38+(0.005 x L)+(0.0012 x C)-(0.0159 x P x A)3

 

Gde je:
L= Veličina veša
Pomnožen sa brojem ljudi u domaćinstvu (p) i frekvencijom pranja u nedelji (f)

C = Složenost pranja
Izračunava se sabiranjem broja različitih pranja nedeljno (tamni + beli veš) (t) i množenjem broja čarapa koje se peru u toj nedelji (s)

P = Pozitivnost prema pranju veša

 

Meri se na skali od 1 do 5, gde 1 predstavlja oznaku „najmanjeg uživanja prilikom pranja“, a 5 „snažno uživanje prilikom pranja veša“.

 

A = Stepen pažnje

 

Predstavlja zbir radnji prilikom početka svakog pranja – provera džepova, izvrtanje rukava, okretanje odeće na pravu stranu i razmotavanje čarapa.

 

Međutim, spas od gubitka čarapa je na vidiku. Samsungova AddWash mašina za pranje veša omogućava jednostavno dodavanje zaboravljenih stvari čak i u toku rada mašine – bilo da je to zalutala čarapa koju ste propustili, dodatni omekšivač ili ručno oprana odeća za završno pranje. Ova inovativna mašina ima dodatna vrata koja se nalaze iznad glavnih vrata i kroz koja se u mašinu može ubaciti zaboravljeni komad odeće u doslovno svakom trenutku, bez obzira na to što mašina radi. Dovoljno je pritisnuti taster za pauzu i nakon toga otvoriti dodatna vrata, koja su dovoljno velika da se kroz njih mogu ubaciti džemper ili farmerke. Sama vrata opremljena su i zaštitnim funkcijama kao što je dodatno zaključavanje, što sprečava slučajno otvaranje ili „intervenciju“ znatiželjnih dečijih ruku.

Matematička formula za predviđanje verovatnoće nestanka čarapa u mašini za veš was last modified: June 1st, 2016 by Redakcija
mašina za vešSamsung
previous post
Viber lansirao novu verziju aplikacije za WINDOWS 10
next post
Canon na sajmu Drupa

Pročitajte i ovo!

“Connected Car Awards” priznanja za Opel Insigniju...

U CERNU OTVORENO POSTROJENjE KOJE POMAŽE U...

Pariski sporazum – Veštacka inteligencija za planetu


Leave a Comment Cancel Reply

Najnovije IT vesti!

  • Kandida Hofer nagrađena za izuzetan doprinos fotografiji na Sony World Photography Awards 2018

  • Microsoft pokreće novi program za podršku startapima širom sveta

  • Kaspersky Lab lider u kvalitetnoj sajber zaštiti

  • O čuvarima internet identiteta na DIDS 2018

  • Novo Samsung ISOCELL Dual softversko rešenje za dvostruke kamere

  • Epson predstavlja prvi 4K 3LCD laserski instalacioni projektor i kompaktni novi WUXGA model od 20.000 lumena

  • “Samsung Galaxy: Naša galaksija” – Proces izrade telefona iz ugla robota

  • Novo Microsoft istraživanje online rizika i bezbednosti na internetu

  • Wiko i Tinno udružuju snage kako bi zauzeli mesto glavnog proizvođača u industriji mobilne telefonije

  • Epson predstavlja novu seriju osnovnih laserskih projektora za sale za sastanke i predavanja

Iskoristite priliku!

Komentari

  • Mirko on Besplatna e-knjiga za Autodesk Revit Architecture 2014
  • Cedaomir Mihajlovic on Online servis za upite stanja duga poreskih obveznika
  • Аца on Čak 22 odsto korisnika pokriva veb kameru zbog privatnosti
  • Аца on Windows 10 Anniversary ažuriranje stiže 2. avgusta
  • Milica on Microsoft i Univerzitet u Beogradu potpisali Memorandum o razumevanju

Blogroll

  • Android Revija Blog o Android telefonima i aplikacijama
  • CRI – RS. domeni CRI je Internet provajder okrenut klijentima koji u prvi plan stavljaju kvalitet osnovnog servisa i pratećih usluga.
  • MOTOR blog
  • Svakodnevica blog

Najnovije s bloga!

Flickr: Fotografija u 2017.

Flickr: Fotografija u 2017.

Kalašnjikov na dva točka

Kalašnjikov na dva točka

Tetra Pak Index: Kako brendovi komuniciraju s potrošačima

Tetra Pak Index: Kako brendovi komuniciraju s potrošačima

  • Facebook
  • Twitter
  • Google +

Back To Top